Ez a nap
Alig lesznek ellenzéki plakátok a kampányban
Egyes plakátcégek tulajdonosai nem engedik, hogy felületeiken hirdessenek az ellenzéki pártok.
Sorra szembesülnek az ellenzéki pártok azzal, hogy hiába kezdődik szombaton hivatalosan is a választási kampány, az óriásplakátok tulajdonosai közül vannak, akik egyszerűen nem engedik őket hirdetni. Legalábbis erről beszélt a Magyar Nemzetnek több ellenzéki politikus. Az indokok igen egyszerűek: vagy azt állítják a plakáttulajdonosok, hogy már le vannak foglalva a felületek, vagy általánosságban közlik, hogy nem fognak politikai hirdetéseknek teret adni.
Mindez különösen érdekes annak tükrében, hogy több ellenzéki párt tájékoztatása szerint előfordult: már lényegében megtörtént a szóbeli megállapodás, írásban mégis elutasító választ kaptak. Konkrét cégneveket egyelőre senki nem akart mondani, már csak azért sem, mert a kampánystart előtti utolsó napokban is zajlanak a tárgyalások – az ellenzék pedig még mindent elkövet, hogy megjelenhessenek a közterületen is. Az mindenesetre nem titok, hogy a legtöbb óriásplakátja itthon a francia JCDecaux-nak van; a cég felületein egymást váltották a Soros Györgyöt ellenségnek beállító, majd az egész ellenzéket is mellette megjelentető hirdetések.
A Fidesznek persze könnyű
Miközben az ellenzék komoly küzdelmet folytat, hogy legalább a hivatalos kampányban megjelenhessenek a közterületeken, a Fidesznek ez sokkal könnyebben megy. Jelenleg is tele van az ország az egyébként a valóságtól igen távol álló üzenetükkel arról, hogy Soros György és az ellenzéki pártok együtt bontanák le a határzárat. A 154 millió forintba kerülő akciót az IKO-csoport révén Mészáros Lőrinc és Andy Vajna érdekeltségi körébe tartozó, kültéri reklámhordozókra specializálódott sales house, az Odex Outdoor Expert Kft. hozta össze a pártnak. A legtöbb felületet pedig éppen a JCDecaux-tól bérlik.
A kormánypártok által elfogadott szabályok szerint egy párt csak listaáron bérelhet plakáthelyeket. A 24.hu hívta fel a figyelmet arra, hogy a kormány hivatalos oldalára is felkerült szerződés szerint azonban az idén január végén megkötött kontraktusban még a tavalyi listaárat használták, legalábbis a JCDecaux esetében. Márpedig ez jelentős különbség, hiszen a cég idén, éppen a kampány miatt ötven százalékkal emelte árait.
(Forrás: Magyar Nemzet)
Fidesz-közeli cég füttyentésére pitizhetnek plakáthelyekért az ellenzéki pártok
Friss
- Fővárosi Nyomozó Ügyészség: Iványi Gábort hatóság elleni erőszakkal vádoljuk
- Trócsányi kikosarazta Orbánt
- Ügyészségi sajtótájékoztató: folyamatban lévő nyomozást nem kommentálnak, nem elemeznek bizonyítékot – Azért ez-az kiderült…
- Íme a húsvét napjai nagycsütörtöktől húsvét hítfőig
- Az ünnep időjárása – „Ne féljetek!”
- Pesty László: régóta mondom, hogy ez 1923, Szicília
- Varga Judit -a küldetéses asszony- Hajdúnál kötött ki, mert oda küldték – 1 óra 45 perc anélkül, hogy egyetlen szó esett volna a hangfelvétel tartalmáról
- Magyar politikusokat is pénzelhettek Moszkvából, hogy oroszbarát propagandát terjesszenek az EU-ban – állítja a Deník N
- Mi bántalmazottak fogjunk össze – Renner Erika, a lúgos orvos áldozata az Áldozatsegítő Központba irányítaná Varga Juditot
- Alakul…: lefoglalták egy magyar sofőr autóját gyorshajtás miatt