Connect with us

Kerítésen innen

Használhatatlan kerékpáros kalandpark, 1.000 milliónyi uniós pénzből – csak tudnánk miért van belőlünk elegük?

Megosztás

Összesen négyen vették igénybe az elmúlt egy évben a hatvani kerékpáros kalandparkot. A komplexumot 2015-ben adták át, azóta összesen 41 biciklis használta. Ha a kalandpark és a hozzá kapcsolódó híd költségét elosztjuk a 41 biciklis arányában, akkor kerékpárosonként 9,5 millió forint plusz áfát költött el Hatvan városa.

bicikli
Megosztás

Összesen négyen vették igénybe az elmúlt egy évben a hatvani kerékpáros kalandparkot. A komplexumot 2015-ben adták át, azóta összesen 41 biciklis használta. Ha a kalandpark és a hozzá kapcsolódó híd költségét elosztjuk a 41 biciklis arányában, akkor kerékpárosonként 9,5 millió forint plusz áfát költött el Hatvan városa. Erről a G7.hu számolt be, tényfeltáró írásában.

A pályát használók számát azért lehet ilyen pontosan tudni,

mert csak előzetes regisztrációval lehet igénybe venni a kalandparkot. A pálya alapesetben mindig zárva van, mivel veszélyes, és ezért csak saját felelősségre lehet rámenni. Az átadó után egy profi kerékpáros súlyosan megsérült, azóta kell egy kérvényt kitölteni a kalandpark kinyitásához és használatához.

A portál szerint, ha van példa az uniós pénzek esztelen költésére, akkor a hatvani kalandpark az: jól látszik, milyen hatékonytalanul költi Magyarország az európai uniós támogatásokat.

fotó: 168ora.hu; Molnár Richárd

Az eredeti koncepció az volt,

hogy épül egy bicikliút Hatvan és a szomszédos település, Boldog között. A 100 százalékos uniós támogatással megvalósuló beruházáshoz hozzácsaptak egy biciklis kalandparkot, ehhez kapcsolódóan egy cikk-cakkban futó hidat a Zagyva folyó felett, egy parkolót, továbbá a parkoló melletti út átalakításának a költségét is. A teljes összeg nettó 884 millió forint volt, áfával együtt meghaladta az 1,1 milliárd forintot.

https://varosikurir.hu/revesz-mariusz-lufi-igerete-150-milliardert-epitenek-bringautakat-hol-mikor/

Révész Máriusz „büszkesége”

A kerékpárút egy része a Zagyva melletti töltésen fut. A megnyitást követő évben már garanciális javításokat kellett végezni, mert a beton megrepedezett.

Az önkormányzat dokumentumában szerepel, hogy a

„vastagság és az anyagminőség nem a terv szerinti, jól látható a süllyesztett szegély vastagságához viszonyítva. A georács a földmunkagép munkája során végig megsérült, láthatók a szétszakadt szalagok a kivitelezés helyén”

https://varosikurir.hu/revesz-mariusz-bicikliut-elkro-versenye-tovabb-folytatodik-ez-sem-semmi/

A garanciális javításokat sem úgy csinálták meg, hogy az eredmény hosszú távon kielégítő legyen,

a repedések egy részébe – ahelyett hogy feltárták volna az aszfaltot, és újrarakták volna a különböző rétegeket – egyszerűen szurkot öntöttek.

A hatvani szakaszt egyébként a közbeszerzéseken gyakran taroló – a Mészáros Lőrinccel üzleti kapcsolatban lévő Szíjj László által tulajdonolt – Duna Aszfalt építette. Láthattuk, milyen minőségű munkát végzett a Fidesz csókos cég.

https://varosikurir.hu/revesz-mariusz-buszkesege-a-nyiracsadi-bicikliut-ujabb-hungarikum/

A torzó még néhány évig biztosan velünk marad,

mert az önkormányzat azt vállalta az Európai Unió felé, hogy öt évig megőrzi a létesítményt. 2020 után lehet azon gondolkodni, hogy milyen értelmes felhasználása lehet a kalandparknak és a hídnak.

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük