Connect with us

Kerítésen innen

Lőttek a kémia, fizika és biológia tárgyaknak az általánosban? – rémhírek arról, hogy maradunk „alulinformáltak”….

Megosztás

Nagyon úgy fest, hogy a szakképzés mintájára az általános iskola 7. és 8. osztályos tananyagban is összevont tárgyként oktatnák a kémia, fizika és biológia tárgyakat „természettudomány” néven. Ha ezt meghúzzák, lőttek az eurokonform oktatásunknak, maradnak a gyerekeink kerítésen belül „alulinformáltak”.

ostoba
Megosztás

Nagyon úgy fest, hogy a szakképzés mintájára az általános iskola 7. és 8. osztályos tananyagban is összevont tárgyként oktatnák a kémia, fizika és biológia tárgyakat „természettudomány” néven. Ha ezt meghúzzák, lőttek az eurokonform oktatásunknak, maradnak a gyerekeink kerítésen belül „alulinformáltak”.

Előzetes hírek szerint Kásler Miklós, az Emmi-t vezető miniszter pénteken, a nemzeti tanévnyitón beszél majd a formálódó új Nemzeti Alaptantervről, így a tervezetet aznap bocsáthatják majd vitára is, ugyanakkor a hvg.hu arról ír, hogy megtudtak pár információt a készülő elképzelésről.

A legfontosabb változás:

már a hetedik-nyolcadik osztályban összevonnák a biológia, fizika és kémia órákat egy közös, „természettudományok”-ra keresztelt tárgyba. Ötödikben és hatodikban a diákok természetismeretet tanulnának, ez folytatódna az új tárggyal. Ez a fajta átalakulás a szakképzésben már végbement, ott már összevonta a kormány ezeket a tárgyakat.

Ez minden bizonnyal azt jelenti, hogy kevesebb óraszámban, kisebb súllyal tanítják őket, amiből pedig egyenesen következik, hogy akinek a gyermeke a fenti tárgyakból akar majd felvételizni, – aminek a szintje nem tudni, hogyan idomul az alapoktatás nívójának csökkenéséhez – annak ezekből a tárgyakból külön órákra kell járatnia a csemetét. Az ugyanis nem életszerű, hogy a világ tudományos élete is respektálja Orbán őrületét és nem fejleszti az oktatás színvonalát, hanem keresztbe fekszik előtte.

Orbán tényleg röghöz köti a jövő generációját, ha akarja, ha nem

Vagyis, ha valaki Magyarországon végzi el a gimnáziumot, az kizárólag kerítésen belül érvényes, ugyanis olyan lesz a megszerzett tudás, ami nem kompatibilis más európai intézmény követelményrendszerével. Így egycsapásra megoldódnak a fiatalok elvándorlása, hiszen mélyen alul lesznek diszponálva.

A lap úgy tudja, hogy a kormány végül lemondott a 9. évfolyamos iskolák bevezetéséről, elsősorban mert több ezer pedagógus hiányzik a pályáról. A tervek szerint az új NAT jövő szeptembertől lépne életbe, de állítólag az Emmi csak félkész terveket kapott, így akár tovább is csúszhat a bevezetés.

Mint arról már beszámoltunk a NAT-al kapcsolatban,

a kormány már az elején leszögezte, hogy az új alaptanterv legyen kellően nemzeti, munkaalapú és családközpontú. Ám hogy ehhez pontosan milyen szempontokat kellene figyelembe venniük, már nem részletezték számukra. Szerintük a NAT fejlesztésével megbízott miniszteri biztos, Csépe Valéria „mindenre bólogat”, amit a kormány kér, de az elvárásokat már nem továbbítja a szakmai csoportok felé, hagyja, hogy a szakemberek önállóan dolgozzanak. Ebből pedig előbb-utóbb konfliktus lehet: a szakértők szerint a kormánynak eljuttatott NAT-koncepció nem igazán tükrözi a „nemzeti-munkaalapú-családközpontú” hármas elvárást, sőt volt, aki úgy vélekedett, a kormány ízlésének „túl liberálisnak” is tűnhet.

Tankönyvből sem terveznek nagy választékot, ami ugye ronthatná a céltudatosságot:

… az új NAT-nak megfelelő tankönyvek sem állnak még rendelkezésre, azokat a közeljövőben kezdik el kidolgozni – a félkész koncepció alapján. Noha a NAT nem szabályozza a tankönyveket, az abban megfogalmazottak irányt mutatnak a tankönyvíróknak és szerkesztőknek, a tanítási segédletek, eszközök készítőinek. Úgy tudni, hogy a kormány elképzelésében kétféle tankönyv szerepel: egy állami és egy egyházi, keresztény szemléletű, ezekből lehet majd „válogatni”.

Csak kétféle tankönyvet lehet majd kapni: államit vagy egyházit

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük