Új buszok beszerzését ígérte a BKV, de addig is használt svájciakkal öregbítik a már így is lehasznált járműparkot. Pedig a flottára ráférne a fiatalítás.
Új buszok beszerzését ígérte a BKV, de addig is használt svájciakkal öregbítik a már így is lehasznált járműparkot. Pedig a flottára ráférne a fiatalítás, és az elektromos meghajtású buszok számát se ártana növelni, már csak az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében is.
A 14 éves buszok nem javítanak a buszpark átlagosan több mint 13 éves életkorán. A 12 Van Hool típusú csuklós busz ősztől jelenik meg Budapest utcáin – írja a Világgazdaság.
Budapesten közlekedik Európa legöregebb és legleharcoltabb buszflottája.
Nagyságrendileg évi hárommilliárd forintja van saját forrásból a Budapesti Közlekedési Zrt.-nek autóbuszok beszerzésére
– közölte a társaság a Világgazdaság megkeresésére. Ebből az összegből a piaci ismeretek alapján mintegy negyven darab új szóló és csuklós jármű vásárolható.
A BKV azt is közölte, járatai csaknem 78 százaléka klimatizált, az akadálymentesített járművek aránya pedig ennél is nagyobb, 83 százalék.
Ami az elektromos buszokat illeti, ilyen meghajtású buszból mindössze 19 áll a BKV rendelkezésére. Ráfér tehát az erősítés a BKV-ra, már csak azért is, mert a kb. 1000 darabos flotta éves üzemanyag-fogyasztása több mint 28 millió liter.