44.000 millióból motorverseny a 65.000 millióból épülő MotoGP pályán – Kormányzati megszorítás, mi?

A “nekünk az emberélet a legfontosabb” és a “segítünk a vállalkozásoknak talpon maradni”, meg a “család is az első” – ja, ott már van valaki, de mindegy, mert senki nem veszi észre- kenetteljes arccal való szajkózása közepette a Magyar Közlöny tanulsága szerint “legfeljebb 123 millió eurót, mintegy 44 milliárd forintot szán a kormány, hogy Superbike versenyek legyenek a hajdúnánási MotoGP pályán 2023 és 2032 között – derült ki a Magyar Közlöny szerdai számából.

Na, de ki olvas közlönyt? A “Fidesz-szavazópógár” tuti nem….

Ez azért biztos, -szerintem- mert, ha olvasnák, feltehetően az Ő zsebükben is kinyílna a bicska, hogy egy napon lett publikus, hogy közel egy évet kell várni például nyitott szívműtétre, emberhegyek járják anyagilag a végüket és a “gondoskodó” regnáló éppen 44.000.000.000 forintot lazán kiad egy motorverseny megrendezésének jogáért. És, ha ezt tovább gondolják, akkor tuti nem a narancssárga logómellé teszik az ikszet.

Az sem véletlen, hogy -legutóbb a Klubrádió- az erről tudósító orgánumok java része már ellehetetlenítés határán kűzd, vagy már besózva a hűlt helye is.

Vissza a hírhez:

A kormány nyolcéves szerződést kötött a gyorsaságimotoros-világbajnokság jogtulajdonosával, a Dorna nevű céggel

  • 2023-ban 9,9 millió euró,
  • 2024-ben 10,4 millió euró,
  • 2025-ben 10,9 millió euró,
  • 2026-ban 11,4 millió euró,
  • 2027-ben 12 millió euró,
  • 2028-ban 12,6 millió euró,
  • 2029-ben 13,1 millió euró,
  • 2030-ban 13,8 millió euró,
  • 2031-ben 14,4 millió euró,
  • 2032-ben 15,1 millió euró jogdíj illeti meg

-írta a 444.hu.

Az ötlet nem új

Magyarország azt tervezi, hogy a belátható jövőben MotoGP-futamot rendezne – jelentette be 2019. novemberében közös sajtótájékoztatóján Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Kósa Lajos, az Országgyűlés Honvédelmi és Rendészeti Bizottságának elnöke és Talmácsi Gábor gyorsasági motoros világbajnok a mezőzombori Sárga Borházban

Hamarosan a Kormány elé kerül Magyarország autó-motorsport stratégiája, melynek egyik eleme, hogy hazánk tudjon MotoGP-futamot rendezni. A tárgyalások már tavaly óta tartanak, és pár hónapja sikerült áttörést elérni, amelynek keretében aláírtunk a nemzetközi szövetséggel egy szándéknyilatkozatot, amelynek része, hogy ha hazánk rendezhetne futamot, akkor ehhez építünk egy pályát

– mondta már akkor Palkovics László, majd hozzátette:

jövő februárban -vagyis 2020-ban- dönt a Kormány arról, támogatja-e a magyarországi MotoGP-futam létrejöttét. Ha igen, és az új pálya építését is támogatják, akkor a közeljövőben már két állami tulajdonú versenypályával rendelkezik majd hazánk, és semmi akadálya nem lesz annak, hogy Marc Marquez és társai Magyarországon is versenyezzenek.

És döntött…: igen, persze, naná!

A kormány 2020 nyarán jelentette be, hogy 64 milliárd -64.000.000.000- forintból építenek versenypályát, ami nemzetközi összehasonlításban is kiugróan magas költségnek számít, és azt sem tudni, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztériumot készített-e költség-haszon vizsgálatot vagy megvalósíthatósági tanulmányt a hajdúnánási pályával kapcsolatban. A tervek szerint 2023-ban már Moto GP világbajnoki futamot rendeznének ott.

A pálya kialakítása mellett szállodákat, konfereciaközpontot és oktatóközpontot is építenek Hajdúnánáson.

A bejelentő sajtóeseményen elszabadult a résztvevők fantáziája. Kósa Lajos, az ismert fideszes motoros

évi 200 napnyi pályhasznosításról beszélt, Palovics László pedig azt fejtegette, hogy a pályépítés segít magasabb fokozatba kapcsolni a magyar gazdaságot.

A leendő Moto GP-pálya gazdasági hatását a leginkább talán a hasonló profilú Hungaroring Zrt példáját vizsgálva lehet előre megbecsülni

A G7 gazdasági oldal tavaly részletesen kielemezte a Hungaroring gazdálkodását. A lényeg tömören:

a Forma 1-es pálya üzemeltető cége minden évben az adófizetők milliárdjaiból működik, az folyamatosan súlyosan veszteséges, amit a minden évben egyre növekvő, évente több milliárd forintos állami támogatás tud csak így-úgy elfedni.

Mára már évi 13 milliárd forint közpénzt éget el a Hungaroring Zrt. Annak az esetében is visszatérően – de bármiféle valós, ellenőrizhető alap nélkül – emlegetik a verseny által generált turisztikai bevételeket.

 

Egy hozzászólás itt: “44.000 millióból motorverseny a 65.000 millióból épülő MotoGP pályán – Kormányzati megszorítás, mi?

  • Avatar
    2021.02.11 - 18:07
    Közvetlen hivatkozás

    Mocskos bandát elzavarni végre, meddig türik az emberek ezeket a patkányokat…a magyar egy hülye nép megérdemli ezt és még többet is..

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük