Connect with us

Kerítésen innen

A BMV gyártelepítése sokba fáj majd, évekig Ön fizeti a dolgozók bérét!

Megosztás

A hét sikertörténetét Szijjártó külügyér jelentette büszkén, a BMV a konkurens jelentkezők közül pont minket választott új gyára telephelyéül. Arról nem beszélt, hogy mibe fáj ez a magyar adófizetőknek.

Logo-BMW
Megosztás

A hét sikertörténetét Szijjártó külügyér jelentette büszkén, a BMV a konkurens jelentkezők közül pont minket választott új gyára telephelyéül. Arról nem beszélt, hogy mibe fáj ez a magyar adófizetőknek.

Közpénz-milliárdjaink bánják….

Vértes András közgazdász,  a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke szerint 4-5 évig nem a német multi, hanem az adófizetők állják majd a cechet. Mielőtt arra gondolna, hogy már megint nyavalyog a Soros-bérenc ellenzéki, gondolkodjon, emlékezzen és számoljon!

Már elkezdték adagolni, hogy Debrecen városa 44 milliárdos kormánygaranciával megerősített hitelt kénytelen felvenni azért, hogy megvegye azt a területet, amire a gyárat építik. ( Mezőgazdasági vállalkozások, magánszemélyek, cégek egyaránt birtokolnak földeket azon a 400 hektáros területen Debrecen szélén, ahová a BMW készül letelepülni.) Vajon ki(k)nek a földjéért fizet Debrecen városa hektáronként 110 millió forintot? Vajon mikor minősítették át a területet? Vajon ki(k) vásárolt(ak) ott földet az átminősítést megelőző egy-két évben?

A Vasárnapi Híreknek beszélt a közgazdász arról, hogy a Debrecenbe készülő BMV autógyár állami támogatásának pontos összege nem ismert, ám annyit tudni, hogy

az indiai Apollo Tyres abroncsgyártó is nagyjából annyi munkahelyet hozott Magyarországra, mint a BMW, s azt a céget 30 milliárd forinttal segítette ki az ország. Ez a mostani bérszínvonalon márpedig azt jelenti, hogy négy-öt évig tulajdonképpen az állam fizeti a BMW alkalmazottait.

Nincs ingyen leves….

Vértes azt is megjegyezte:

a magyar gazdaságnak nem szabadna ennyire egyoldalúnak lennie, mert jó ugyan a nagy autógyártók jelenléte, de a túlsúlyuk növelheti a technológiai vagy akár politikai kockázatokat – noha ilyenek egyelőre nincsenek.

Éppen erről beszélt egyébként korábban Varga Mihály pénzügyminiszter is, aki szerint kiszolgáltatott helyzetet teremt, ha már egyetlen gyár leállása azonnal meglátszik a GDP-n.

Az július utolsó napján derült ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter rendkívüli sajtótájékoztatóján, hogy Debrecen mellett építi fel következő üzemét a német BMW. A beruházás értéke egymilliárd euró, nagyjából ezer ember dolgozik majd a gyárban, amely évente 150 ezer belső égésű, hibrid vagy villanymotorral szerelt autót lesz képes előállítani.

Szijjártó élőben jelent be!

A gyár építése már jövőre elindul a 400 hektáros területen, a dolgozók toborzása is megkezdődik, a termelés pedig korábbi hírek szerint 2023-ban rajtolhat. A német autógyártó jelenleg 14 országban működtet 30 gyártóüzemet. A debreceni a 17-ik európai gyára lesz, egyben 2000 óta az első új autógyártó üzem.

 

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük