A divattervező és a halál – a koronavírus áldozata lett a világhírű “szabász”

Kenzo Takada, a leghíresebb japán divatdiktátor – az első japán divatguru aki nevet szerzett Párizsban – vasárnap halt meg 81 évesen Párizs egyik elővárosában, egy Neuilly-sur-Seine-i kórházban.

A Kenzo több mint egy név

A felsőkategóriás Kenzo márkát megalapító divattervező az 1980-as években vált híressé a nyugati öltözéket keleti vonásokkal megújító, választékos és kifinomult konfekciódarabjaival.

Bár Japánban – az Oszaka melletti Himedzsiben – született, csaknem egész divattervezői karrierje a divat csillogó világfővároshoz, Párizshoz kötődik. Utóneve, a Kenzo világszerte ismert divatmárka lett.

Kenzo Takada hazájában elvégezte a Bunka Gakuen híres divatiskolát, pályáját stylistként egy tokiói áruházláncnál kezdte. Huszonöt évesen, 1964-ben érkezett Franciaországba, s noha csak átmeneti tartózkodást tervezett, végleg ottmaradt. Divatbirodalmát szinte a semmiből teremtette meg, első kollekcióját 50 éve, 1970-ben mutatta be.

A divatház és az életút

Az utónevét viselő divatházat 1976-ban alapította. 1983-ban megvetette lábát a férfidivatban, 1988-ban pedig előrukkolt a Kenzo parfümmel.

Takada 1993-ban eladta a márkát Bernard Arnault milliárdos luxusipari konszernjének, az LVMH-nak, és 1999-től végleg visszavonult az üzleti élettől, és egyebek közt a festészetnek hódolt. Tíz évvel később kétmillió euróért elárvereztette 1300 darabból álló műgyűjteményét.

Kapcsolódó

kenzo

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük