Connect with us

Budapesti hétköznapok

A Fidesz szerint „menzabotrány” van Józsefvárosban!

Pikó András: akkor beszéljünk a mutyiról!
Megosztás

A félreértések elkerülése végett nem menzabotrány van a VIII. kerületben, hanem amikor a ősszel megválasztott polgármester csapata rájött, hogy a kerület előző vezetése érvénytelen szerződést kötött a nekik kedves beszállítóval, akkor azt Pikó András azonnali hatállyal felbontotta.

A Józsefvárosi Önkormányzat ezután talált rá az új beszállítóra és sikerült kialkudnia 10 százalékkal alacsonyabb árat a közétkeztetést igénybe vevőknek. Amióta ez a váltás megtörtént a helyi fideszesek vezetők hetet-havat összehordanak és minden fórumon ócsárolják a kerület jelenlegi vezetését.

Ma még tovább merészkedtek

Szilágyi Demeter, a képviselő-testület Fidesz-KDNP-s képviselője a Százados úti Pitypang óvoda előtt tartott keddi sajtótájékoztatóján azt mondta: a közétkeztetéssel megbízott cég a napokban megbukott egy élelmiszerbiztonsági ellenőrzésen, mert „kétes eredetű és lejárt szavatosságú élelmiszereket találtak a szolgáltató konyháján”.

Emlékeztetett: ez az a cég, amelyet Pikó András – a válsághelyzet utolsó napjait kihasználva – egy személyben bízott meg a feladattal

A kormánypárti képviselő szerint már a szerződéskötés körülményei is gyanúsak voltak, ugyanis hamarabb született meg a polgármesteri határozat, mint hogy a közbeszerzési eljárást lefolytatták volna. Hozzátette: ezt a körülményt a Közbeszerzési Hatóság is vizsgálja. Szilágyi Demeter arra szólította fel az „egyedül a kommunikációban erős” polgármestert, hogy most

ne hallgasson, hanem álljon ki a józsefvárosiak elé

és vállalja a felelősséget azért a cégért, amelyet ő hozott a kerületbe, és amelynek tevékenysége miatt most több ezer iskolás, óvodás és szociális ellátott étkeztetése és egészségbiztonsága veszélybe került.

Ezzel szemben a tények makacs dolgok,

az önkormányzat már a fideszes képviselő „szenzációs” sajtótájékoztatója előtt pontokba szedve „reagált” a képtelen vádakra.

  1. A kerületi intézményektől érkező visszajelzések alapján elmondható, hogy a közétkeztetés minőségével kapcsolatban általános tapasztalat a minőségjavulás.
  2. A közétkeztetés a kerületben azt igénybe vevők számára ugyanakkor olcsóbbá is vált.
  3. A sajtóban megjelentek és hozzánk is eljutottak olyan “panaszlevelek”, amelyek a megromlott minőséget kritizálják. Az Önkormányzat feladatának tekinti valamennyi panasz kivizsgálását, ennek folyamán azonban azt találtuk, hogy bizonyíthatóan megtévesztő tartalmú és kétes szándékú leveket kaptunk, többek között olyan szülőtől, akinek a gyereke nem vesz igénybe közétkeztetést; vagy olyan helyről, ahol a pandémiás helyzet miatt nem zajlott közétkeztetés az említett időpontokban. Azokat a politikai szereplőket, akik az ilyen hamis álpanaszok mögött állnak, nem tisztünk minősíteni, ugyanakkor helyettük is elnézést kérünk, hogy az elmúlt hetekben aktívan tettek a lakosság megvezetéséért, hamis látszat keltéséért.
  4. A visszajelzések alapján javaslatok érkeztek a közétkeztetés kapcsán az ételadagok mennyiségének növelésével kapcsolatban. Örülünk annak, hogy végre van olyan visszajelzési rendszer az önkormányzat és a szolgáltató között, hogy ezekre a javaslatokra érdemben tudjunk reagálni.
  5. Célunk ennek a visszajelzési rendszernek a fejlesztése, ahol a lakosság igényei és javaslatai a szolgáltatással kapcsolatban eljutnak a szolgáltatóhoz, aki érdemben beépíti azokat gyakorlatába.
  6. Az Önkormányzat új közétkeztetési közbeszerzési eljárást készít elő, amelynek indoka a korábbi közétkeztetési szerződés érvénytelensége.

Szóval, még egyszer: Józsefvárosban nem „menzabotrány”, csupán a kerületben vesztes Fidesz veri a habot.

Ennyi erővel nemzeti cukrászdát is nyithatnának!

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. Kovács+Béla

    2020.06.24 12:53 at 12:53

    vitya : nem a Gundelt kéne megbízni a közétkeztetéssel ? Mi mennyivel vagyunk kevesebbek ?
    Azonkívül , hogy az átlagsúlynál te nyersz !

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük