Connect with us

Kerítésen túl

A home office tündöklése és bukása – A legnagyobbak visszarendelik dolgozóikat otthonról az irodákba

Megosztás

A világjárvány irányította rá a munkadók és vállalók figyelmét a home office, azaz otthoni munkavégzés lehetőségére, mint a gazdaságot csökkentett módú ugyan de azért működtethető módjára.

Megosztás

A világjárvány irányította rá a munkadók és vállalók figyelmét a home office, azaz otthoni munkavégzés lehetőségére, mint a gazdaságot csökkentett módú ugyan de azért működtethető módjára. A kiszervezettek jelentős része élvezte és mára nagyon meg is szokta ezt a kényelmes munkavégzést, de mint minden ez is véget ér egyszer, azaz most.

Nem mese

Március elejétől heti négy napot már a munkahelyükön kell tölteniük aleginkább gyerekeknek szóló, mesetartalmakat gyártó  Disney azon alkalmazottjainak, akik eddig otthonról dolgoztak. Nem a szórakoztatóipari óriáscég az egyedüli, amely fokozatosan felszámolja a home office-t.
Nem tudni pontosan, hogy a 220 ezer alkalmazottat foglalkoztató kaliforniai nagyvállalat beosztottjai közül hányan élvezték az „aranyélet” előnyeit, annyi azonban bizonyos, hogy kivétel nélkül mindenkit visszarendelnek az irodába.

„A hétfőtől csütörtökig tartó időszakot tekintsék személyes jelenlétet igénylő munkanapoknak”

– üzente a nagyhatalmú Disney-vezér, Bob Iger az úgynevezett „hibrid” munkát végző dolgozóknak. Az általa adott ultimátum február utolsó napján jár le.

A személyes együttműködés kulcsfontosságú „egy olyan kreatív vállalkozásban, mint a miénk” – érvelt a vezér

„Semmi sem helyettesítheti a munkatársak fizikai együttlétéből fakadó kapcsolatot és alkotási képességet”

– idézte a BBC Igernak a Disney-alkalmazottaknak címzett feljegyzését.

A cégvezér leszögezte: a munkahelyi jelenlét teszi lehetővé a vezetőktől és mentoroktól való tanulás révén a szakmai fejlődést.

Meggyőződésem, hogy a személyesen végzett közös munka a vállalat kreativitásának, kultúrájának és munkatársaink karrierjének a javára válik

– tette hozzá Iger.

A Disney nem kakukktojás

Az elmúlt hónapokban a Snapchatet üzemeltető Snap, a Tesla és az Uber is hasonló változtatásokat jelentett be.

Az Apple már az ősszel elrendelt heti három nap irodai munkavégzést. Elon Musk a Twitter felvásárlása után szinte azonnal véget vetett a „bárhonnan lehet dolgozni” politikájának. Novembertől a munkatársaknak heti legalább 40 órát kell az irodában tölteniük. Musk döntése után sokan felmondtak, még többen pedig azok után, hogy közölte: készüljenek fel hosszabb, nagyobb intenzitással végzett munkára – vagy távozzanak.

De miért?

A szigorúnak tűnő Elon Musk nincs egyedül ebbéli nézetében. A távmunkát és a Zoom-megbeszéléseket Jamie Dimon, a JPMorgan vezérigazgatója a „hollywoodi” munkamódszerként vetette el, amely szerinte:

„kevésbé őszinte és a halogatásra hajlamosabb munkakörnyezetet gerjeszt”.

A „hibrid” munka – amikor az alkalmazottak munkaidejük egy részét az irodában töltik – nem jelent automatikus megoldást. A cégeknek ugyanis fenn kell tartaniuk az irodahelyiségeket, miközben a dolgozóknak kevesebb társas interakcióra és csoportos kreativitásra nyílik lehetőségük, ugyanakkor fokozott ütemezési és informatikai problémákkal, valamint nehézkesebb projektmenedzsmenttel szembesülnek.

A magyarok otthonról dolgoznának A magyar munkavállalók több mint kétharmada dolgozott otthonról a járvány alatt – ez derült ki egy tavaly nyáron készített felmérésből.

(Forrás: Index)

 

Szerző