Szijjártó Péter, Orbán Viktor személyes szóvivője: a kormány a felelős a magas benzinárért – azok a daliás ellenzéki idők!

Csütörtöki hír: Holnaptól, péntektől három forinttal emeli a MOL a benzin árát, a gázolaj ára kettővel emelkedik. Az üzemanyagárak változása után az átlagos literenkénti benzinár 401, a gázolajár 419 forint körül alakul. Egyes kutak között jelentős különbségek lehetnek, felfelé. A jelenlegi benzinár 5,8 százalékkal magasabb, a gázolajár pedig 6,3 százalékkal magasabb mint tavaly ugyanekkor.

2010 előtt a mai kormánypártok képviselői ott rúgtak bele az akkori kormányba a benzinárak miatt, ahogy “úri kedvük” diktálta

Ebben különösen élen járt Szijjártó Péter, a mai külügyminiszter, akkor -többek között- Orbán Viktor személyes szóvivője is volt. A nol.hu szerint /emlékszünk: az azóta beszántott Népszabadság/: történelmi magasságokba emelkedett a benzin ára – ezzel a címmel tartottak sajtótájékoztatót Szijjártó Péter és Révész Máriusz fideszes politikusok még 2006-ban.

“Gyurcsány Ferenc és kormánya versenyt hirdetett a benzin és az euró között, melyet végül a benzin nyert meg azzal, hogy elérte a lélektani határt, azaz a 300 forintot”

– fogalmazott akkor a fideszes képviselő, aki jelenleg Orbán Viktor miniszterelnök személyes szóvivője.

“Elnézve Gyurcsány Ferenc kormányának eddigi tevékenységét, ez az ironikusnak ható mondat leegyszerűsítésnek tűnik, de hűen írja le a kabinet eddig teljesítményét”

– tette hozzá Szijjártó Péter.

A Fidesz akkori kommunikációs vezetője a 2006-os sajtótájékoztatón leszögezte:

a kőolaj világpiaci árának növekedése csak rész magyarázat arra, hogy ilyen mértékben szökött fel a benzin ára. A másik ok szerinte a forint gyengülésében keresendő, ugyanis pénzügyi válságnak is nevezhető az, hogy az elmúlt időszakban 10 százalékot esett a nemzeti valuta árfolyama. Szijjártó akkor kiemelte azt is, hogy

az összes környező országban, még Ausztriában is olcsóbb a benzin, mint Magyarországon.

Mindez 2006-ban hangzott el, amikor a benzinár átlépte a 300 forintos lélektani határt

Az Origo 2011-es “Sorban fut bele saját régi pofonjaiba a Fidesz” című írása -az akkor még nem lakájmédia- szerint:

“2008-ban Szijjártó Péter, a párt szóvivője is többször követelte az akkori, szocialista kormánytól, hogy a jövedéki adó csökkentésével avatkozzon be a benzinárakba, idén –2011- júliusban viszont már a világgazdasági folyamatokat tette felelőssé az áremelkedésért.”

De van tovább is, többek között a pénzügyek mai felelőse is megszólalt és ostorozta a baloldali kormányt.

“Az üzemanyagárak féken tartása azért különösen fontos, mert a benzin és a gázolaj árának emelkedése miatt más termékek is drágulnak, az infláció pedig tovább növekszik”

– indokolta jövedéki adó-csökkentő törvényjavaslatát 2008 júliusában a fideszes Varga Mihály (jelenleg a Miniszterelnökséget vezető államtitkár) és László Tamás, illetve a KDNP-s Soltész Miklós (jelenleg szociális államtitkár). A képviselők azt szerették volna elérni, hogy a benzin jövedéki adóját szállítsák le az EU által előírt minimumszintre, amivel számításaik szerint literenként 15 forinttal csökkent volna az üzemanyag ára.

Azt gondoljuk, mindezek után jogos a kérdés:

miért nem csökkenti a kormány -összhangban azzal, amit még ellenzékben állítottak- az üzemanyagok jövedéki adóját. Egy tippünk van!

Forrás

Kreml

Kreml

A Banánköztársaság rovatban megjelenő írások nem minden esetben képviselik portálunk véleményét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük