A kormány megtámogatja az általa gründolt cég teher-bringájáinak forgalmát – 400 milliót szánnak a bulira!

Újfajta járművekre ad támogatást a kormány. Várhatóan 800 db. elektromos rásegítésű teherszállító kerékpár, azaz e-cargo bicikli szerezhető be abból az összesen 400 millió forintos támogatási keretből, amelyre február 7-től pályázhatnak egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok – írta a vezess.hu.

Pótakkura is lehet pályázni….

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán a nettó vételár fele, de legfeljebb 500 ezer forint támogatás nyerhető el.

-írták. Rákattintva a HUMDA weboldalára Palkovics miniszter üdvözlő szavaiból kiderül, hogy

“…az Innovációs és Technológiai Minisztérium által alapított HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. (HUMDA Hungarian Motorsport and Green Mobility Development Agency) azzal a céllal jött létre, hogy a társadalom megváltozott igényei és elvárásai miatt önmagát újrafogalmazni kényszerülő autó- és motorsportban minden eddiginél erősebb pozíciót szerezzen hazánknak. (…) Tervünk, hogy Magyarországra csábítsunk olyan technológiai vállalkozásokat, amelyek az autó-motorsportban, illetve az autóiparban tevékenykednek, és amelyek biztos, kiszámítható munkahelyeket teremtenek magyar mérnökök számára. Ehhez a hazai egyetemeken, főiskolákon zajló színvonalas mérnökképzést is népszerűsítenünk kell – erre kiváló lehetőség az autó- és motorsport világa.”

Melléküzemágként a Humda “szorosan együttműködik a Kelet-Magyarországi Versenypálya Kft.-vel is, hogy az újonnan épülő, MotoGP világbajnoki futam megrendezésére is alkalmas versenypálya a lehető legmagasabb színvonalon készüljön el.”

Folyomány….

2021 decemberi hír volt, hogy decembertől a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. veszi át az elektromos meghajtású közlekedési eszközök támogatási rendszerének lebonyolítását az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft.-től, amelynek oldalán a pályázati menüpont már nem is működik egy ideje. A Humda szervezetet nemrégiben hozta létre a kormányzat, eredeti feladatuk szerint a legtehetségesebb magyar autó- és motorversenyzőket menedzselik – legalábbis ezt jelentette be még júliusban Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, az autó-motor sport fejlesztéséért és a közlekedésbiztonság kiemelt kezeléséért felelős kormánybiztosa. Mint látható, mostanra jelentősen bővült a feladatkörük, és hozzájuk rendelték az elektromos meghajtású közlekedési eszközök állami támogatású pályázati rendszerének koordinációját is. Ez vonatkozik többek között az elektromos autókra, és az elektromos rásegítésű kerékpárokra is.

Ez az ügynökség szeptemberben vette át a Zöld Busz Program koordinálását is. A napokban írtak alá egy megállapodást a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. alkotta konzorciummal arról, hogy jövőre 60 új elektromos busz érkezik hazai nagyvárosokba. (Forrás)

Vissza a teher-cangához….

A kereskedelmi forgalomban megvásárolható, elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, kifejezetten teherszállításra kialakított felülettel rendelkező kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye 250 W, vagy annál kisebb lehet. Olyan új biciklikre kapható támogatás, amelyeknél a motor kikapcsol, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha elérné a 25 km/h sebességet. A hasznos teherbírásnak el kell érnie az 50 kilogrammot, valamint feltétel a nyomatékszenzoros vezérlés is.

Kerékpáronként egy pótakkumulátor beszerzése is támogatott.

fotó: vezess.hu

 

Hát, köszönjük!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük