A Lokálban a cikk-hirdetés arány: 16 oldalon két írás – hungarikum!
Megosztás
Ha került már a kezébe az ingyenesen tukmált kiadványból, láthatta, hogy az a pár cikk, ami arra hivatott, hogy újságszerűnek tűnjön a propagandairat, nem éppen a hiteles történésekről beszámoló. Az e heti azonban túltett az eddigieken!
Ha került már a kezébe az ingyenesen tukmált kiadványból, láthatta, hogy az a pár cikk, ami arra hivatott, hogy újságszerűnek tűnjön a propagandairat, nem éppen a hiteles történésekről beszámoló. Az e heti azonban túltett az eddigieken!
Pénzkisöprés, mert annyi van!
A 16 oldalas lapba mindössze két apró cikket tudtak bezsúfolni, az összes többi kellett a hirdetéseknek, a 15 oldalnyi hirdetésből pedig durván 13 oldalon állami cégek népszerűsítették magukat – szúrta ki a magyarhang.org.
A kormányzati kommunikációs központ három oldalon népszerűsíti a családokról szóló konzultációt, négy és fél oldalon a Magyar Villamos Művek (MVM) hirdet, és a Nemzeti Közművek is elköltött két és féloldalnyi közpénzt a lapnál. Egy oldalon hirdet továbbá a Diákhitel Központ, de több mint fél oldalt foglalnak el a BKV hirdetései is. A Szerencsejáték Zrt. egy féloldalnyi hirdetést költött, és jutott némi hely a MÁV-nak is. Ezek mellett valósággal eltörpülnek a piaci hirdetések a kormánypártiságát titkolni nem is próbáló kiadványban. Még úgy is, hogy a Tesco címlapos hirdetésével indul a lap, ám az is csak háromnegyed oldal.
fotó: magyarhang.org
A három cikkszerű cucc
Ezek miatt aligha okozott fejfájást a szerkesztőknek a lap megtöltése, a cikkszerűségek valójában helykitöltők. Az „ellenzéki vandálok gyújtogattak Budapesten” című anyag is valósággal elvész a hirdetési tengerben. Az 500 karakteres híradás agresszív csürhének nevezi a tüntetőket, a fotókon pedig – illeszkedve a szintén a kormánypárti médiakonglomerátumhoz tartozó Ripost címlapjához – csak romboló fiatalokat ábrázol. Közzétették azt a kormánypárti médiumokban körbefuttatott anyagot, amely szerint „hazudik az ellenzék a munkatörvényről” (az állításokat időközben cáfolta a vegyipari szakszervezet). Ezen kívül csak az Andy Vajna Rádió 1-ében műsorvezető Cookyról fért be egy rövid bulvárhír a lapba.
A 150 ezer példányban megjelenő és a budapesti tömegközlekedési eszközökön terjesztett Lokálban listaáron egy teljes oldalnyi hirdetés ára bruttó 2 millió 180 ezer 250 forint. A listaárakat figyelembe véve alapul véve az állam 26 millió forintnál is többet költött el Habony Árpád volt lapjánál – amit ő is felajánlott a fideszes médiaalapítványnak – egyetlen nap alatt – írja a portál.