Sorting by

×

Hadházy: a MÁV még a gazon keresztül is szétlop minket?! – Magyarországon ebből is gazdagodnak valakik…

Hadházy Ákos ezúttal a MÁV háza táján, és a cég vezetője, Homolya Róbert “füle mögött” nézett szét és szokásához híven jó volt a sejtése. A mezei utasoknak azt üzeni, hogy “…amikor éppen szitkozódnak egy hatalmas késés miatt, gondoljanak Homolyára is és higgyék el, nem a vasutasok tehetnek róla a legtöbb esetben!” De nézzük, mire alapozza megállapítását!

A pénztalicska esete….

“A MÁV nem mondja meg, hogy mennyiért vették 2018-ban a vágányok gyomirtására szolgáló szereket, mert szerinte a beszállító cég azt üzleti titoknak (!!) minősítette.. Természetesen ez a titkolózás törvénytelen és természetesen ez erősíti azt az információmat, hogy a MÁV még a gazon keresztül is szétlop minket.

Nincs olyan vasutas, aki bizalmasan ne arról beszélne, hogy a MÁV vezetői hogyan talicskázzák ki évtizedek óta a pénzt a cégből

Nincs okom abban sem kételkedni, hogy a jelenlegi igazgató, Homolya Róbert idején ez a folyamat elérhette a csúcsát. Nála nagyobb szakembere ugyanis nincsen a közbeszerzések manipulálásának.

A pályáját a fideszes városok közbeszerzési tanácsadójaként kezdte, már szekszárdi fideszes városi képviselőként is láttam a módszereiket. Az ügyükben feljelentést is tettem,

a NAV elvileg immár 7 éve nyomozza a primitív csalás ügyét.

Az OLAF is végzett eredményes vizsgálatot ebben az esetben is, egy másik, Homolyát érintő ügy pedig 3 milliárdunkba került. Homolya ezután évekig Lázár államtitkára volt, gyakorlatilag ő felel az EU pénzek ellopására szakosodott történelmi léptékű szervezet kiépítéséért.”

(Háttér….

Homolya Róbert eltűnt, legalábbis az új államtitkárok listájáról hiányzik. Lázár korábbi legfőbb bizalmasa, az uniós pályázatok mindenható ura, az egyik legbefolyásosabb közbeszerzési “tanácsadó” cég korábbi tulajdonosa volt. Egy korábbi – általa bagatellnek minősített – ügy miatt korábban már veszélybe került a magyar adófizetők 3,3 milliárdja egy összeférhetetlenséget megállapító OLAF jelentés után. Újabb, korábbi cégét érintő ügyet találtunk,

ahol az OLAF “megállapítást tett”, tehát csalás gyanúja miatt intézkedést kért az ügyészségtől, valamint 75 millió visszafizetését tartja indokoltnak. Azt, hogy létezik ilyen határozat, a választások előtt nagy nehezen tudtam Poltéktól kicsikarni. A választ és az abból készült táblázatot csatoltam.

A válasz szerint a NAV Bűnügyi Főigazgatóság Központi Nyomozó Főosztálya 198/2015 bü. szám alatt 74.094.176,-Ft különösen nagy vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás miatt nyomoz. A válasz semmilyen támpontot nem adott az ügy lényegéről, a csatolt táblázatból látszik, hogy látszólag semmilyen összefüggés nincs a különböző projektek között – egy sor szekszárdi, kaposvári egészen eltérő tárgyú projekt, vasúti fejlesztések, “szervezetfejlesztés” 127 önkormányzatnál stb.

Halandó ellenzéki tehát elvileg nem tudhatná, mi történt itt, azonban minden jel arra mutat, hogy a közös kulcsszereplő a Provitál Kft. és ami történt az a faék egyszerűségű csalás: az állam kétszer fizetett ugyanazért a munkáért. A szekszárdi ügyek ugyanis azok a projektek, melyekben korábban feljelentést tettem emiatt.

Az történt ugyanis, hogy Szekszárd minden évben közbeszerzési eljárások TELJESKÖRŰ lebonyolításával bízta meg a Provitál Kft-t, nem is túl sok pénzért (évi 15-20 millió forintért). Azonban az egyes EU-s projekteknél (pl Öveges program, óvodaépítések) UGYANEZT A CÉGET MÉGEGYSZER MEGBÍZTA AZ ADOTT PROJEKT KÖZBESZERZÉSEINEK BONYOLÍTÁSÁÉRT. Még arra sem figyelt, hogy az új szerződésekbe valami mást tartalmat írjon be, gyakorlatilag szóról szóra átemelte az éves szerződések feladatait.

Ezzel Homolya cége szerződésenként mintegy 5 millió forinttal károsította meg az EU-t, hiszen ugyanazért kért mégegyszer pénzt, ez nettó csalás. Ebből sejthető volt, hogy a többi történetnél is hasonló dolog történhetett, póbaképpen kikértük a kaposvári szerződéseket. (Forrás))

“Nyilván EU nyomásra eltávolították a helyéről, de a “legjobb helyre” bukott, a MÁV vezérigazgatói székébe

Természetesen nem ő felel az évtizedek alatt szétlopott cég minden bajáért. De a mostani titkolózás is arra utal, hogy egyáltalán nem szakított az elődei és saját hagyományaival.

Amikor éppen szitkozódnak egy hatalmas késés miatt, gondoljanak Homolyára is és higgyék el, nem a vasutasok tehetnek róla a legtöbb esetben!

Az esetre visszatérve:

érdekes amúgy, hogy ugyanezen cég a 2020-as szerződésének á részletei nem minősültek üzleti titoknak, az fent van a neten, első ránézésre ott nem is kirívóan magasak az árak.

Végül:

természetesen egy nyilvános közbeszerzés részletei nem képezhetnek üzleti titkot, ez teljes nonszensz. De ilyenkor nem sokat tehetünk azon kívül, hogy beszámolunk a felháborító titkolózásról. Perelni lehet ilyenkor a MÁV-ot és egy hosszú és drága per végén néhány év múlva megtudjuk, amit így is sejtünk:

Magyarországon még a gazból is gazdagodnak valakik.

Kapcsolódó

 

máv

átver
A Banánköztársaság rovatban megjelenő írások nem minden esetben képviselik portálunk véleményét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.