Connect with us

Kerítésen innen

Szerda reggeli hungarikum: a politikai hirdetés nem az, ha a Facebookon teszik közzé!

Megosztás

Hol van már a „krumpli leves legyen krumpli leves”-elve, úgy tűnik, az átkossal együtt ezt is kidobtuk a kukába. Jött helyette az illiberális felfogás: az számít hirdetésnek így választási kampány idején, -meg különben is- amiről a regnálók úgy döntenek. A közösségi médiában elhelyezett politikai reklámok nem tartoznak ezek közé. Puff neki!

Tudja, most miért inthet búcsút 8.000 millió közforintnak? Hogy valakik a 628 fő lakta faluba okoserdőt és lombkoronasétányt építsenek
Megosztás

Hol van már a „krumpli leves legyen krumpli leves”-elve, úgy tűnik, az átkossal együtt ezt is kidobtuk a kukába. Jött helyette az illiberális felfogás: az számít hirdetésnek így választási kampány idején, -meg különben is- amiről a regnálók úgy döntenek. A közösségi médiában elhelyezett reklámok nem tartoznak ezek közé. Puff neki!

Így költhet majd amennyit nem szégyell, akinek kulcsa van a „kasszánkhoz”

Az Állami Számvevőszék megvizsgálta, hogy Koncz Zsófia törvényesen költött-e a kampányára a tavaly szerencsi országgyűlési választáson. A Facebook-hirdetéseket azonban nem vették figyelembe, pedig arra is 5,6 millió forintot költött el a képviselő – közölte az RTL Híradó.

A fennálló szabályozások szerint egy jelölt összesen 5 millió forintot költhetne el, de ezt a Facebookon fizetett 5,6 millió forinttal már önmagában is túllépte Koncz Zsófia.

Ehhez jönnék még további kampányelemek, plakátok, szórólapok. Egy egyszerű állampolgár is meg tudja állapítani azt, hogy többet költött a jelölt a kampányára, mint amit törvény szerint szabadna neki

– mondta Merényi M. Miklós, a K-Monitor elemzője.

A szervezet az Állami Számvevőszéket is felkereste, de ők az eset vizsgálata során azt válaszolták, hogy a jelölt szabályszerűen költött.

Az ÁSZ egyáltalán nem vette figyelembe a Facebook-hirdetéseket

A közösségi médiás költések egyfajta szürkezónát képeznek. Más állami szervek is nehezen birkóznak meg azzal, hogy egy nem Magyarországon bejelentett multicégénél elköltött forintok hogyan ellenőrizhetőek és kérhetőek számon

– fogalmazott ezzel kapcsolatban Merényi M. Miklós.

Az ÁSZ ugyanezzel kapcsolatban azt írta, hogy

a közösségi médiában közzétett hirdetések nem szoríthatóak be a jelenlegi politikai hirdetésekhez kapcsolódó hazai jogszabályok közé.

Hozzátették:

ők is úgy látják, hogy az elmúlt években egyre több hirdetés jelenik meg a Facebookon és tavaly ezt jelezték is, de a felvetésükre „egyetlen párt vagy civil szervezet képviselője sem” adott visszajelzést.

Ja, így már érthető…, vagy inkább bőszítő?

2021 májusi hír volt, hogy a feltűnő iramban támad a közösségi médiában a regnáló, a hírfolyamban egymás érik a “kövess engem” felhívások a fideszes és KDNP-s közszolgák arcképével feladott reklámok sokatmondó szövegeként. Csak nem azt jelenti ez a teljespályás letámadás, hogy a megszerzett médiabirodalom mégsem annyira népszerű, mint azt kommunikálják?

Milliárdok önreklámra

Csak mellékesen: közzétette elmúlt negyedéves költéseit a Rogán-Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda – szúrta ki a K-Monitor vasárnap. A Facebookra feltöltött posztjuk szerint december óta közel 28 milliárd Ft-ot költöttek el kormányzati “kék-hirdetésekre”, az adatok szerint a megbízást a Balásy Gyula-féle New Land Media kapta.

Nem tudom, ki, hogy van vele,

de az utóbbi napokban, ha belenézek a Facebook hírfolyamomba, állandóan egy-egy kormánypárti eltartottunk képmása vigyorog vissza rám és azt kéri, hogy kövessem az oldalát, ha tudni akarom kivel, mikor, miért és mit csinál. Persze mindezt az én érdekemben, értem teszi. Példákat az alábbi cikkben talál:

Deák Dániel lódítása

Aki azt gondolja, hogy a hirtelen a semmiből előbújó Fidesz-celebek olyan átütő tehetségek, hogy ha leülnek a számítógépük elé, akkor csak úgy ömlik a fejükből a jobbnál jobb gondolat, amihez párosul a tartalmas, tanulással fűszerezett irdatlan tudásuk és tehetségük és ami kikerül a kezük közül, az mind külön-külön is egy gyöngyszem, azok tévednek.

Több tízmillió forintot költenek (?) el a kormánypárti megmondóemberek Facebook-hirdetéseire

Az, hogy ki fedezi a fent említett hirdetéseket,  sosem derül ki. Az influenszereket a 2020 nyarán indított Megafon Központ is támogatja, amely idén újabb képzést indít a közösségi médiában látható „balliberális túlsúly” ellensúlyozására.

hvg.hu összegyűjtötte, hogy a Megafon Központ, valamint a velük együttműködő kormánypárti megmondóemberek mennyi pénzt költöttek el eddig Facebook-hirdetésekre:

  • A Megafon Központ a saját Facebook-oldala hirdetésére 990 252 forintot,
  • Rákay Philip          19 964 145 forintot,
  • Bohár Dániel         11 177 061 forintot,
  • Deák Dániel             6 952 209 forintot,
  • Filep Dávid              4 559 553 forintot,
  • Kötter Tamás            450 000 forintot szánt a marketingre.

Összesítve:

44 093 220 forint ment el a hirdetésekre!

A cikkben azt is leírták, hogy az influenszereket ebben javarészt a Megafon támogatta.

Itt álljunk meg egy pajkaszegi szóra!

Deák Dániel vasárnap tette közzé ezt a sikerjelentését a Facebook-on elért eredményekről. Azt írja a Fidesz-celeb:

“Szuper közösség vagyunk, csak így tovább, hallassuk a hangunkat! Még a kormányellenes Telex.hu is azt írta a friss cikkében, hogy a Megafon „elég sikeresnek” tűnik, miután mindenféle hirdetési pénz nélkül a legnagyobb interakciószámmal rendelkező politikai oldalak között foglaltunk helyet ismét Bohár Dániellel és Rákay Philippel együtt.”

Még egyszer a lényeg:

Rögzítsük: azt állítja, hogy reklám nuku!

  • Rákay Philip 19 964 145 forint

  • Bohár Dániel 11 177 061 forint

    Deák Dániel    6 952 209 forint

    Érdekesség!

    Így hangzott el valójában Kádár János szájából ama krumplileveses eszmefuttatás 1980 márciusában, az MSZMP XII. Kongresszusán, amit aztán több újság is szó szerint leközölt:

    „Az egész vita során nagyon fontos politikai kérdés volt a káderkérdés. Sok felszólaló használta azt a kifejezést, hogy most döntővé válik az emberekben rejlő lehetőségek jobb kihasználása. Ez tömegméretekben is értendő, de még fokozottabb mértékben érvényes a kádermunkára. Közbevetőleg: nem vagyok nagy étkű ember, de a jó ételt szeretem. Amikor azt kérdik: mit szeretek enni, mondom: én azt szeretem, ami az, ahogyan hívják. Ha krumplilevesnek hívják, akkor az. Ezt csak a hasonlat kedvéért mondom. Olyan kádermunkát kell végezni, hogy a tisztségviselő és a vezető valóban a szó teljes értelmében az legyen, aminek hívják. Ha párttitkárnak hívják, akkor legyen az, és ne bürokrata, ha igazgatónak hívják, akkor igazgasson, ha tudományos munkatársnak, akkor tudományosan produkáljon és így tovább. Mindenki töltse be azt a funkciót, amelyet elvárnak tőle. Ezt érvényesnek tartom a párt szervezeteinek, tisztségviselőinek munkájára, áttételesen az egész társadalmi életre.” (forrás)

 

politikai

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük