A budapesti   Duna szakaszon történt tragédia  kérdőjelei ahelyett, hogy lassan pontokká, azaz kijelentő mondatok végi írásjelekké lennének, sajnos hatalmas felkiáltójelekké változnak. Itt a legújabb: a kapitány hajója, alig egy hónapja már okozója volt egy balesetnek. 


Ütközés a zsilipnél

Egy áprilisi útján ugyanez a kapitány egy másik Viking-hajóval a terneuzeni zsilipbe kanyarodott és a többszöri rádiós figyelmeztetés ellenére sem vette figyelembe az ugyanott manőverező  tankert. Egyenesen nekikanyarodott, ezzel veszélybe sodorva a fedélzeten utazó 171 utasát! – mesélte egy másik, ugyanahhoz a társasághoz tartozó Viking-hajó kapitánya, a hajózás.hu oldalnak. A kapitány, akárcsak Budapestnél, akkor sem kommunikált, holott úgy talán nem történik meg a tragédia.

Jön a kiemelő daru

A  rendőrség a tények ismeretében azután vette őrizetbe a 64 éves Jurij C-t, hogy lefoglalták a szállodahajó navigációs rendszerének adatait és a rádióforgalmazást, és kiderült, a kapitány egyáltalán nem jelzett semmit.

Mindezek közben szerdán reggel elindult Komáromból a Clark Ádám hajódaru, amivel a Hableányt tervezik kiemelni a 9 méteres mélységből. A “haláldaru” délután négy óra felé érkezik meg az újpesti kikötőbe, de hogy mikor kezdheti meg a munkát a Margit hídnál, az még mindig nem mondható meg, hiszen a Duna vízszintje nemhogy csökkenne, kis mértékben még emelkedett is.

A kérdések pedig ahelyett, hogy fogynának, egyre csak szaporodnak, minden különösebb rizikó nélkül megjósolható, hogy sok eddig elképzelhetetlennek tartott tény is kiderül majd.

1 hozzászólás

  1. Ha sikerül most az ukrán teherhajónak a Clark Ádám fölborítása, akkor mégiscsak kézzel kell kiemelni a beszorult eltűnteket. Ezzel a dél-koreai kívánság teljesül.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét