A Volánbusz új tulaja a MÁV, vezérigazgatója máris távozik – mi derül ki estére?

Szerda reggel Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter tudatta, hogy július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosa a MÁV, de ne izguljon a “végfelhasználó” minden marad a régiben. Koradélutánra “új kihívást keresve” lemondott a Volánbusz vezérigazgatója.

„A rám bízott feladat teljesítése után távozom a Volánbusz Zrt. éléről.”

– jelentette be szerda délután Facebook-oldalán Dávid Ilona.

Mire gondolt pontosan?

A leköszönő Volán-elnök néhány mondatban összegezte is az elmúlt két évben,

a Volánnál elért eredményeit, melyekkel láthatóan igen elégedett.

„2018 augusztusában a Volán-társaságok újjászervezésére kértek fel, ami a 2019. október 1-jén létrejött integrációval és az azóta eltelt időszakban véghez vitt fejlesztésekkel megvalósult. Az országos vállalat működése hatékonyabbá, átláthatóbbá, eredményesebbé vált, a szolgáltatás színvonala folyamatosan emelkedett. Ezúton is szívből köszönöm minden kollégámnak a sok-sok munkát, lelkesedést, kitartást! Jöhet az újabb kihívás!”

A Volán beolvasztásáról szóló bejelentés mindenesetre nem az eddigi sikereket, hanem az elmaradásokat emeli ki – mint írták, az egységes irányítási struktúra megteremtésével a jövőben az ország valamennyi településén javulhat a közösségi közlekedési közszolgáltatás, ami segíti a vidéken élő emberek könnyebb mozgását országhatáron belül, és a nagyobb városok vonzáskörzetében is erősíti a közösségi közlekedési lehetőségeket.
Dávid Ilona 2000-es évek eleje óta olyan meghatározó cégeknél dolgozott gazdasági vezetőként, mint a Dunaferr, a Lukoil magyar leánya, 2005-ben pedig a MÁV főkönyvelője lett.

Mager Andrea közleményt adott ki….

A rábízott feladat sikeres teljesítése után távozik a VOLÁNBUSZ Zrt. éléről Dávid Ilona. Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter 2018 augusztusában a Volán-társaságok reorganizációjára, újjászervezésére kérte fel a menedzsert. A távozó elnök-vezérigazgató irányításával 2019. október 1-jén megvalósult a Volán-társaságok integrációja, a hét regionális központból létrejött egy egységes, országos szolgáltatási lefedettséget biztosító 19 ezer főt foglalkoztató közszolgáltató vállalat. A tavaly megkezdett járműfiatalítási programnak köszönhetően folyamatosan javul a helyközi és a 70 településen végzett helyi közösségi közlekedés színvonala, a mobil applikáción történő jegy- és bérletértékesítés bevezetésével pedig tovább bővült az utasok számára elérhető kényelmi szolgáltatások köre.

A vállalatvezető kimagasló szakmai munkáját 2020 márciusában Lánczy Leó-díjjal ismerte el a tulajdonosi jogokat gyakorló miniszter.

Kérdés, hogy ha minden ennyire jól müködött, akkor miért kellett felállnia a vezérigazgatónak?

A Wikipédia életrajzi összefoglalója

szerint 2010-től a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) elnök-vezérigazgatója lett, majd a VOLÁNBUSZ Zrt. integrációjának előkészítését kapta feladatul. 2012 májusától 2018 augusztusáig a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója,volt a vasúttársaság első női, a rendszerváltás óta pedig a leghosszabb ideig hivatalban lévő első számú vezetője. Mellette a GYSEV elnöki feladatait is ellátta.

Két éve nevezték ki az öt regionális busztársaságot magába olvasztó Volánbusz Zrt. vezetőjévé, melynek tisztségét máig töltötte. Bejelentése alapján a leköszönő Volán-elnök optimistának tűnik, és máris újabb megbízatással vagy megbízatásokkal számol.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük