Connect with us

Kerítésen innen

Államtitkár: furcsa nagyon sok pedagógusnak, hogy az a négy- hat óra, amit oktatással kell tölteni, az munkaidő”, ami elvesz abból az időből, „amikor ő különórát tud adni diákoknak 6-7-8 ezer forintért óránként

Megosztás

Hallotta már Hajzer Károly nevét? Nem? Most biztosan megtanulja! Ő a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára, aki  önéletrajza szerint 1981-től 2010-ig a rendőrségen dolgozott, majd belügyi osztályvezető lett és 2014 óta dolgozik jelenlegi pozíciójában.  Nem bonyolult ember, ennek megfelelően mindenről van véleménye, -persze a pedagógusok helyzetéről is- amit bátran hangoztat is.

Megosztás

Hallotta már Hajzer Károly nevét? Nem? Most biztosan megtanulja! Ő a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára, aki  önéletrajza szerint 1981-től 2010-ig a rendőrségen dolgozott, majd belügyi osztályvezető lett és 2014 óta dolgozik jelenlegi pozíciójában.  Nem bonyolult ember, ennek megfelelően mindenről van véleménye, -persze a pedagógusok helyzetéről is- amit bátran hangoztat is.

Tanár-ügyben erősen svejfolt ismeretei alapján nyilatkozott….

Most került elő egy felvétel az október 19-i Infotér Konferenciáról, ahol Hajzer mikrofonközelbe került és „nem félt használni”. Érdemes emlékezni, hogy azidőtájt már javában zajlottak a tanárdemonstrációk.

fotó: MTI

 

Olvassa figyelmesen, kit fizetünk, mi mindannyian közszolga minőségben:

„Ismeretes, hogy furcsa nagyon sok pedagógusnak, hogy az a négy óra, hat óra, amit oktatással kell tölteni, az munkaidő. És tudom, hogy elveszi ez az idő azt az időszakot, amikor ő különórát tud adni diákoknak 6-7-8 ezer forintért óránként, de mégis, ha ő jelentkezett abba az iskolába, hogy ő tanítani fog, hát a minimum, hogy azt úgy valahogy elvégzi. És a szabadidejében meg persze, menjen akkor oktatni meg keresse a pénzt, meg mindent csinálhat”

„De valahogy ezt a kialakult helyzetet, ami most jelenleg van, nem úgy kell elrendezni, hogy akkor nem járunk be órára, mert ez olyan fura nekünk, akik dolgozunk, hogy én mérnök vagyok egyébként, és akkor én kicsit sérelmezném, ha valaki polgári engedetlenséget folytatna… Hanem hát, bocs, jöjjön be, dolgozzon, oszt’ utána váltson munkahelyet. Én ezt mondom.”„És ez egy személyes vélemény, nem tartom helyesnek azt, hogy úgy gondolják, hogy a diákoknak az érettségi felkészítésének megakadályozása majd zsarolja a vezetést. Hát ez olyan fura, nem?”

„De egyébként tüntessen persze, hát itt szabad tüntetni, meg mindent szabad csinálni. Tényleg mindent szabad. De azt kell megérteni, hogy más a munka, és van sztrájk is meg minden, és le van korlátozva, ez világos, meg minden. De én mint informatikus azt tudom mondani, hogy fura helyzet van ezzel, tényleg.”„Senki nem mondja, hogy sokat keresnek. De tényleg nem mondja senki. Többet kell keresni, igen. Mi lenne a legkényelmesebb a BM-nek? Ha mindenki öt-hatszor annyit keresne. Igen? Hát persze. Hát, ha azt hiszi valaki, hogy a Belügyminisztérium azt mondta, hogy itt nem kell adni ezeknek pénzt, bocsánat, hát miért ne adnának? Csak nincs”.

Van megoldási javaslata is, hiszen Ő -saját megítélése alapján- ért hozzá…..

„És akkor a köznevelésben is ugyanezek a szituációk vannak, az egyik például az, hogy a tanári tevékenységet is mérni kell, mint ahogy az orvosét is. És a kiemelt tanárok azok kiemelt munkát végeznek, és a kiemelt bérezés is szerintem jár neki. De megalapozni csak akkor lehet, hogyha ez valahogy mérve van. És mi a legjobb mérőszám? Az hogyha azt nézzük, hogy a diákokban ez mit okozott, az ő tevékenysége. Hogy valami javult vagy romlott.”

„Olyan informatikai környezetet fogunk teremteni az oktatásügyben, amiben a diákok elsajátítják a legkorszerűbb technológiákat vagy technikákat, és megfelelő tudásra tesznek szert. És képességekre.”

Ha szóban is meghallgatná….

Szerző