Amikor Gyurcsányék akarták, hisztizett a Fidesz, most fű alatt ugyanarra készülhet….

Szakmai szervezetek és fórumok össztűz alá vették a MÁV és az illetékes minisztérium által kitalált vasúti járványmenetrendet. A szombaton életbe lépő ritkított menetrend és járatmegszüntetés számos furcsaságot tartalmaz -ahogy azt mi is megírtuk- és sokan attól tartanak, hogy pont a Fidesz által korábban megmentett mellékvonalak felszámolását jelenti.

A véglegesnek tűnő ideiglenes

A MÁV kedden tette közzé a vonatközlekedésre és a pótlóbuszokra vonatkozó új menetrendeket, ami az érintett, több mint 30 vasútvonalon hosszabb menetidőt, több átszállást, hosszú vagy éppen csak pár perces csatlakozási időt, távoli vonatpótlóbusz-állomásokat jelent a vidéki településeknek. Az átszervezés az ígéret szerint ideiglenes, és a járvány alatt bekövetkező utascsökkenés miatt van rá szükség. Szakmai fórumokon már napok óta taglalják az egy hete kiszivárgott terveket, íme néhány velős reakció:

  • Baromság, álindok, nem szakma. (VEKE)
  • Értelmetlen, de legalább kártékony. (Regionalbahn szaklap)
  • Nevetséges. (Magyar Közlekedési Klub)

A fő sumákságok

  • Rögtön a fő indok (a járvány miatti utascsökkenés) értelmetlenségére mutat rá a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség a minisztériumnak elküldött nyílt levelében: Ha járványügyi intézkedésről van szó, akkor miért nem a kijárási korlátozások kezdetétől vezették be, ráadásul, ha június 20-án megszűnik a járványügyi veszélyhelyzet, úgy miért kell június 6-án, két hét várható időtartamra a teljes regionális vasúti közlekedést csaknem leállítani? – teszik fel a kérdést.
  • Számos csomópontban nem érik el a csatlakozó vonatot a pótlóbusszal érkezők, ezért legalább egy órával többet kell az utazásra szánniuk (pl. Szeghalom–Püspökladány–Debrecen).
  • Nagyatádról az egyetlen vonat 22:30-kor fog indulni.
  • Abaújszántóról Hidasnémeti felé az egyetlen vonat 5:02-kor fog indulni.
  • Zalaegerszeg–Őriszentpéter között a személyvonatok helyett csak pótlóbuszok közlekednek, a menetidő 42-ről 70 percre nő.
  • A Villány–Mohács vonalon a pótlóbuszok menetideje a vonatokhoz képest több mint kétszeres lesz: 25 helyett 62 perc.
  • A Dunaújváros–Simontornya vonalon 43 perccel lesznek lassabbak a buszok.
  • Kál-Kápolnáról 130 perc alatt érnek a pótlóbuszok Kisújszállásra a vonat 97 percével szemben.
  • Gyöngyös–Vámosgyörk között másfélszeresére nő az utazási idő.
  • Debrecenből Tiszalök felé felváltva indulnak majd vonatok és buszok, utóbbiak 20 perccel lassabbak lesznek.
  • A Pécs–Nagykanizsa–Szombathely vonalon egyetlen közvetlen vonat sem marad, akár háromszor is át kell szállniuk a végigutazóknak.
  • 12 vasútvonalon mindössze napi egy vonat marad irányonként, pótlóbuszok nem közlekednek, a vasúti bérleteket a helyközi buszokon nem fogadják el.

(Az eredeti cikkek az indexen olvashatják)

máv

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük