Amikor legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Mert megérdemli!

Akik a túlzsúfolt és/vagy órákat késő vonatokon szenvednek, nem ismerik Homolya Róbertet, pedig kellene. Ő a MÁV vezérigazgatója egy ideje.

Nem vasutas ő, nem mérnök és nem közgazdász, hanem jogász

A legnagyobb baj, hogy egy dolgot tud igazán: azt, hogy hogyan szokták manipulált közbeszerzéseken ellopni az EU támogatásokat.

Hosszú éveken át ő volt a fejlesztési pénzek elköltésének egyik fő felelőse, karrierje csúcsán Lázár jobbkeze. Több, mint egy évtizede sertepertél a közbeszerzések körül. Az önéletrajza itt olvasható, de még ebből is csak sejthető, mekkora befolyása volt ennek az embernek az állami vásárlásokra.

Egy ízben konkrétan 3 milliárdot bukott az ország,

mert az EU ellenőrei észrevették, hogy Homolya korábbi cége intézett egy olyan közbeszerzést, ahol Homolya döntéshozó volt. Lázárral együtt ő is bukott a minisztériumból, feltehetően az ő skalpját akarta felmutatni az EU-nak a kormány, amikor titokban pitizik Brüsszelben a pénzekért és esküdözik, hogy többet nem lopnak majd. Azért kapott egy sok milliós MÁV vezérigazgatói állást – rosszabb helyre nem küldhették volna, a kecse ismét káposzta közelben maradt.

A manipulált, irányított közbeszerzések fő “eredményei” közé tartoznak többek között azok a vasútfelújítások, ahol rekord áron építenek vasutakat. A környező országokban minimum fele áron, de sokszor negyedéért végzik a munkát (a kelebiai vonalat pl annyiért fogja Mészáros/Orbán építeni, amennyibe Németországban a 300as sebességgel száguldó ICE expressz pálya kerül)

homolya
fotó: nepszava.hu

Abból a pénzből, amit nálunk lopnak ezekből a felújításokból,

rengeteg egyéb vonalat lehetett volna átépíteni és rengeteg új mozdonyt, vagonokat lehetett volna venni. Persze tetszelegnek az új járművekkel, de azzal nem, hogy az EU támogatásokból teljesen lecserélhetnék a sokszor ötven-hatvan éves roncsokat. A szinte mindennapos botrànyok, sok órás késések ugyanis pont ennek, a rengeteg lerohadó, “fekve maradó” gépnek, a túlzsúfolt szerelvények pedig a működőképes vagonok hiányának köszönhetőek.

Ez az ember amúgy nagyon magabiztos,

épp most mondta Tusványoson, hogy új szerelvények kellenek. Lesznek is persze, az EU pénzeknek hála, csak jóval kevesebb, mint lehetne- az elcsalt közbeszerzéseknek hála.

Amikor Ön legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Megérdemli.

Hadházy Ákos

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük