Blogbazár
Amikor legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Mert megérdemli!
Akik a túlzsúfolt és/vagy órákat késő vonatokon szenvednek, nem ismerik Homolya Róbertet, pedig kellene. Ő a MÁV vezérigazgatója egy ideje.
Nem vasutas ő, nem mérnök és nem közgazdász, hanem jogász
A legnagyobb baj, hogy egy dolgot tud igazán: azt, hogy hogyan szokták manipulált közbeszerzéseken ellopni az EU támogatásokat.
Hosszú éveken át ő volt a fejlesztési pénzek elköltésének egyik fő felelőse, karrierje csúcsán Lázár jobbkeze. Több, mint egy évtizede sertepertél a közbeszerzések körül. Az önéletrajza itt olvasható, de még ebből is csak sejthető, mekkora befolyása volt ennek az embernek az állami vásárlásokra.
Egy ízben konkrétan 3 milliárdot bukott az ország,
mert az EU ellenőrei észrevették, hogy Homolya korábbi cége intézett egy olyan közbeszerzést, ahol Homolya döntéshozó volt. Lázárral együtt ő is bukott a minisztériumból, feltehetően az ő skalpját akarta felmutatni az EU-nak a kormány, amikor titokban pitizik Brüsszelben a pénzekért és esküdözik, hogy többet nem lopnak majd. Azért kapott egy sok milliós MÁV vezérigazgatói állást – rosszabb helyre nem küldhették volna, a kecse ismét káposzta közelben maradt.
A manipulált, irányított közbeszerzések fő “eredményei” közé tartoznak többek között azok a vasútfelújítások, ahol rekord áron építenek vasutakat. A környező országokban minimum fele áron, de sokszor negyedéért végzik a munkát (a kelebiai vonalat pl annyiért fogja Mészáros/Orbán építeni, amennyibe Németországban a 300as sebességgel száguldó ICE expressz pálya kerül)
fotó: nepszava.hu
Abból a pénzből, amit nálunk lopnak ezekből a felújításokból,
rengeteg egyéb vonalat lehetett volna átépíteni és rengeteg új mozdonyt, vagonokat lehetett volna venni. Persze tetszelegnek az új járművekkel, de azzal nem, hogy az EU támogatásokból teljesen lecserélhetnék a sokszor ötven-hatvan éves roncsokat. A szinte mindennapos botrànyok, sok órás késések ugyanis pont ennek, a rengeteg lerohadó, “fekve maradó” gépnek, a túlzsúfolt szerelvények pedig a működőképes vagonok hiányának köszönhetőek.
Ez az ember amúgy nagyon magabiztos,
épp most mondta Tusványoson, hogy új szerelvények kellenek. Lesznek is persze, az EU pénzeknek hála, csak jóval kevesebb, mint lehetne- az elcsalt közbeszerzéseknek hála.
Amikor Ön legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Megérdemli.
Szerző
Friss
- Vidéki prókátor: ha egy -még- nem diktatórikus rendszer diktatórikus eszközöket használ, akkor abból szellentésszagú erőlködés lesz
- A zalaptákolmány kellő kitágítása – A NER lelkiismereti kérdésekhez való viszonyát jól szemlélteti
- Combosodik a MÁV: Véda kamerarendszert telepítenek a vasúti átjárókhoz
- Orbán Ráhel nem türelmetlen hölgy: 3 éve veszteséges Odu-ját nem bezárja, hanem új helyre költözteti
- Lázár János feje nem káptalan, de, hogy a „párügyű” infó-mondandója egyik fő elemét nem járta körbe, az minimum ciki
- Tessék mondani, hát ez meg hogy’ lehet? – Hol van a gazdag, erős Magyarország?
- Miniszterelnök úr, hol olvasta, hogy létezik “magyar faj”? – Juszt László 24. heti kérdéssora
- A bombázó ami egymaga eldöntheti Izrael javára az iráni háborút – B-2 Spirit, ami nem jön, hanem egyszer csak ott van
- „…Anyu, a Kollár Kinga már megint bekakilt a nadrágomba…” – karikírozta egy hozzászóló Lázár János legújabb kiakadását
- A szerv betiltotta a Pride-ot, Karácsony Gergely szerint nem létező gyűlésről hozott tiltó határozatot a rendőrség