Connect with us

Kerítésen innen

Ha már „aranyárban” a zöldség, legalább minőségi legyen

Megosztás

Így hétvégén a piacozás, „hipermarkatezés”  közben szinte mindenki meglepődik, hogy hová kúszott fel az utóbbi időben a zöldségek, ára Magyarországon. Az úgy nevezett friss haza szinte megfizethetetlenné vált. Jönnek az egyéb alternatív beszerzési lehetőségek.

elszabadult ár
Megosztás

Így hétvégén a piacozás, „hipermarkatezés”  közben szinte mindenki meglepődik, hogy hová kúszott fel az utóbbi időben a zöldségek, ára Magyarországon. Az úgy nevezett friss haza szinte megfizethetetlenné vált. Jönnek az egyéb alternatív beszerzési lehetőségek.

Horror árak

Hónapról hónapra egyre döbbentebben állunk a boltok polcai előtt, és nem hiszünk a szemünknek: mostanra már tényleg nem túlzás leírni az olyan jelzőket, mint a horror, vagy a brutál ha a zöldségek, gyümölcsök áráról van szó-írja a Pénzcentrum.

Fordulat a magyar piacon

Mindezekkel a folyamatokkal párhuzamosan lassan kialakul egy újfajta hozzáállás is a fogyasztók részéről: ha már amúgy is magas áron jutnak hozzá a korábban tényleg filléres alapanyagokhoz, szeretnének a pénzükért minőséget is kapni, és lehetőség szerint egyre többen támogatnák a hazai termelőket. (Erre kormányzati szinten is nagy hangsúlyt fektetnek, gondoljunk csak a tévés spotokra, melyben arra buzdítják a lakosságot, hogy válasszák a magyar terményeket.) És természetesen a legélelmesebb vállalkozók azonnal meg is ragadták ezt a lehetőséget: ma már egyre több szolgáltató igyekszik kiszolgálni a lakosság azon igényét, hogy friss, hazai, ízletes, és lehetőleg a lehető legkevesebb vegyszert tartalmazó zöldség és gyümölcs kerüljön az asztalra- áll a cikkben alább

„Én is azt tapasztalom, hogy egyre fontosabb a hazai lakosság számára, hogy minőségi és megbízható forrásból származó friss árut vásároljanak. Érdekes volt megtapasztalnom az elmúlt 1 év során, hogyan változott meg a vásárlóim véleménye egyes zöldségekről és gyümölcsökről. Sokan osztják meg velem a vásárlást követően, hogy mennyire megváltoztak a fogyasztási szokásaik amióta tőlünk szerzik be az alapanyagokat. Így sokkal több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, mert végre van íze és zamata annak amit tőlünk szereznek be. De ugyanez érvényes minden más termékünkre is, legyen szó a savanyúságokról, lekvárokról vagy szörpökről”

– mondta el a Pénzcentrumnak Csorba Noémi, a Falusi kosár megálmodója.

Weboldala egy a szülőfaluja környékének kistermelőit tömörítő platform, ahonnan friss árut rendelhetünk házig. Noémi egyébként bemutatta vállalkozását az RTL Klub Cápák között című üzleti showműsorában, és az 5 Cápából 4 ajánlatot is tett neki.

zöldség

Webshop vagy kosár?

Nem csak „hagyományos” (hagyományos?) webshopon keresztül történő értékesítés népszerű, de a „kosaras” is. A Szatyor nevű vásárlói közösség, melynek oldalán kilóra, darabra is tudunk vásárolni helyi, a közelben működő termelőktől, ugyanakkor egy előre összeállított, fix árú kicsi vagy nagy kosárba a szezon legfinomabb zöldségeit állítják nekünk össze. Április közepén például így néz ki a kisszatyor:

150 gr tépősaláta keverék, bio
0,4 kg csiperke gomba
1 csokor hónapos retek
0.5 kg piros burgonya, bio
0.4 kg lilahagyma, bio
0.2 kg spenót
1 csokor újhagyma
0.4 kg cékla
1 db zöldborsó mikrozöld
0,8 kg idared alma

Mindezért 3995 forintot kell fizetni, a nagyszatyor ennél valamivel többfajta zöldséget tartalmaz, annak az ára 6500 forint.

Hasonlóan működik az Egészség Kert nevű őrbottyáni ökogazdálkodás is: ők is heti rendszerességgel szállítanak zöldségkosarakat családok részére. A kosarak összetétele mindig az aktuális kínálatnak megfelelően változik. A kis kosár ára 4 ezer forint, a nagy kosáré 6 ezer. Lehetőség van rendszeres vagy alkalmi megrendelésekre is.

Az árak és a verseny

Persze ha betérünk egy közeli diszkontba, nyilván a vásárlócsalogató akciós zöldpaprikát olcsóbban megkaphatjuk, mint a helyi termelőktől, ugyanakkor az íze az állaga sosem lesz olyan. Ezek a vállalkozások, közösségek, gazdálkodók nem az árra, sokkal inkáb a termékre, annak eredetére, minőségére helyezik a hangsúlyt, és úgy tűnik, nem gondolkoznak rosszul. Csorba Noémi például elárulta, hogy nem tudnak és nem is akarnak versenyezni a nagyáruházak áraival és kínálatával, hiszen

„számunkra a minőség és frissesség az első, valamint a vevőközpontúság.”

(Olvassa el a teljes cikket a Pénzcentrum oldalán!)

Kapcsolódó

zöldség

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük