Át vagyunk verve, közel sem indokolt akkora áremelés, mint amekkorát ránk lőcsölnek!

A fogyasztói árak emelkednek, de a vállalati profitok még gyorsabban nőnek. A kettő pedig összefügg: a vállalatok az inflációra mutogatva gyakorlatilag büntetlen áremelést végeznek.  Bár vannak áremelkedést előidéző tényezők a piacon, – az ellátási lánc zavarai, a nyersanyaghiány és a magas energiaárak – sok cég egyszerűen csak az árképzéssel próbálja növelni a profitját.

Áremelés és infláció

Az elmúlt időszakban a világ nagy részében évtizedes csúcsokra emelkedett az infláció: az Egyesült Államokban a fogyasztói árak 30 éve nem látott mértékben nőttek, Magyarországon 6,5 százalék volt az infláció októberben, de az euróövezetben is rég látott rekordon van a pénzromlás. A vásárlók a boltokban egyre több terméknél érezhetik a drágulást, amit a legtöbb gyártó és kiskereskedelmi szereplő a magas energiaárakkal, az ellátási láncok, a szállítmányozás problémáival és a nyersanyagok drágulásával magyaráz. Viszont vannak jelek, amelyekből látszik: egyes piaci szereplők egyszerűen csak kihasználják ezeket a külső körülményeket és indokolatlanul is ezekre hivatkozva emelik az árakat.

A Walmart, amely pénteken jelentette be harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit, részben azért tudott a vártnál jobb számokat hozni, mert kevesebb kedvezményt kínált a vásárlóknak, de sok nagyvállalat azzal töltötte a közelmúltban tartott negyedéves telefonbeszélgetéseit, hogy azzal hencegett a befektetőknek, hogy viszonylag büntetlenül emelhetik az árakat

– írja a Business Insiderre hivatkozva a Napi.hu.

Kapcsolódó

 

áremelés

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük