Persze, miért pont a nemzeti média-mamut lenne pártsemleges 2019 Magyarországán? Amikor egy like miatt emberek veszíthetik el munkájukat, akkor szinte természetes, hogy a hírszolgáltatásnál sem dolgozhatnak olyanok, akik nem 100%-osan Orbán-funok.

Noname-ék külföldi tudósítói posztokon

Az MTVA vezetése november végével rövid úton visszarendelte Bajnok Artúr brüsszeli tudósítót. Szakmai körökben ez azért is meghökkenést keltett, mert a fiatalembert tavaly ilyenkor Junior Príma díjjal ismerték el kiváló munkája miatt.

Az eseményekre korábbi beosztásuk kapcsán rálátó forrásaink szerint – írta a Népszava, még nagyobb az őt váltó személy okozta sokk:

Andits Eszter, aki eddig az egyik fideszes európai képviselőnő asszisztense volt, sosem foglalkozott újságírással.

Bár saját LinkedIn oldala szerint sok helyen tanult, egyebek közt nemzetközi, illetve európai kommunikációs képzésekben is részt vett, korábbi munkahelyein, például az Emberi Erőforrások Minisztériumában nemzetközi kapcsolattartással foglalkozott.

A brüsszeli tudósítói poszt “eszi az újságírókat”

Bajnok Artúr rövid idő alatt már a harmadik, aki nem felelt meg a rezsimnek.

Emlékezetes például, hogy három éve a 35 éves MTI-s múlttal rendelkező Kárpáti Jánost hívták haza és bocsájtották el, miután egy sajtóértekezleten előre nem egyeztetett, lényegi kérdést mert intézni Orbán Viktor miniszterelnökhöz. (Kárpáti János ezt követően a Népszava munkatársa volt.) A portál forrásai azt is tudni vélik, hogy az egész külföldi tudósítói hálózatot

„átvilágítják”.

 

(Friss hírek >>>>>>>>>)

Az idén 83,2 milliárd forintból gazdálkodó Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt.

a hivatalos megfogalmazás szerint

„az egyedüli közszolgálati médiaszolgáltató Magyarországon”.

Ebben a minőségében egyesíti a néhai Duna Televízió, a Magyar Rádió, a Magyar Televízió és a Magyar Távirati Iroda tevékenységét. A háza táján uralkodó állapotokra jellemző, hogy a külpolitikai szerkesztők tavasztól nem foglalkozhatnak a külföldi sajtóban megjelenő, magyar vonatkozású, a kormányra nézve negatív cikkekkel. Egy föléjük helyezett szerkesztő néhány hete letiltotta az Amnesty Internanional és a Human Rights Watch nevű nemzetközi jogvédő szervezetek közleményeinek ismertetését.

Más vonatkozásokban is erősen szűrik a kiadott anyagokat,

az utóbbi hetekben például nem találták említésre méltónak az amerikai Rágalmazásellenes Liga felmérését, miszerint Európában, különösen Lengyelországban, Ukrajnában és Magyarországon erősödik az antiszemitizmus. „Elszállt” a menekült gyermekek bebörtönzését bíráló ENSZ jelentés is.

A Népszava újságírója Bajnok Artúr hazahívása, illetve a Duna Médiaszolgáltató keretében működő hírügynökség szerkesztési elvei ügyében kérdéseket intézett a Zrt.-hez. Ezekre két napja semmilyen válasz nem érkezett.

Forrás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét