Tech - Tudomány
Az Airbus bemutatta a hidrogénüzemű, környezetbarát hajtóművét
Hidrogénüzemű, üzemanyagcellás, környezetbarát hajtóművet fejleszt az Airbus. Ez a hajtóművi rendszer a tervek szerint megoldaná, hogy 2035-re felszálljon az első nulla károsanyag-kibocsátású repülőgép.
Hidrogénüzemű, üzemanyagcellás, környezetbarát hajtóművet fejleszt az Airbus – jelentette be a francia repülőgépgyártó vállalat szerdán.
Ez a hajtóművi rendszer a tervek szerint megoldaná, hogy 2035-re felszálljon az első nulla károsanyag-kibocsátású repülőgép
Az Airbus az évtized közepe felé kezdi meg az üzemanyagcellás hajtómű-rendszer földi és repülési tesztelését. A kísérletekre a ZEROe nevű, a kísérletek bemutatását szolgáló tesztgéppel kerül sor. Az A380 MSN1 típusú, az új hidrogéntechnológiákat tesztelő repülőgépet jelenleg úgy alakítják át, hogy a folyékony hidrogéntartályokat és a hozzájuk tartozó elosztórendszereket is hordozhassa – tájékoztatott az Airbus.
A közleményben idézik az Airbus zéró kibocsátású repülőgépekért felelős alelnökét, Glenn Llewellynt, aki elmondta: az üzemanyagcellák lehetséges megoldást jelenthetnek a nulla károsanyag-kibocsátású törekvések megvalósulására. Ezek a repülőgépmotorok képesek lehetnek egy, a fedélzetén 100 utast szállító gép meghajtására, amelynek hatótávolsága 1000 tengeri mérföld (1853 kilométer).
A ZEROe repülőgép fejlesztését 2027-28-ban kívánják elindítani
A hidrogén meghajtás elterjedéséhez új kiszolgáló létesítményekre is szükség van, az első ilyen állomás fejlesztésére és megépítésére az Airbus a világ vezető űripari hajtóműveit gyártó ArianeGroup cégcsoporttal kötött együttműködési megállapodást. A folyékony hidrogén tárolását és repülőgépekbe töltését célzó beruházás a Toulouse-Blagnac-repülőtéren valósul meg 2025-re.
Ezzel párhuzamosan az Airbus a zöld hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról, hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés szintén a toulouse-i repülőtéren valósul meg, átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kilogramm hidrogén előállítására lesz képes. Ez a mennyiség mintegy 50 földi kiszolgáló jármű energiaellátásához elegendő.
(MTI)
20 év múlva futurisztikus repülőgép szállíthatja az utazót …
Szerző
Friss
- Na kik kerültek be az amerikai külügy Magyarország-jelentésébe? – Ha Tiborcz, Schadl és Völner nevére voksol, jó felé kotorászik…
- Magyar Péter kéri, jegyezze be a naptárába: 26-a, péntek 18 óra: tüntetés a Belügyminisztérium előtt
- Rákay Philip: üdv a klubban! – Comig out-ját követő megpróbáltatásairól mesélt
- Ilyen a boksz! – Biztos éremesélyes lett Lakotár Hanna az ökölvívó Európa-bajokságon
- Ehhez tényleg rinocérosz-bőr szükségeltetik az arcon: pénzért kuncsorog a Fidesz
- Újra az Ön segítségére van szükség! – és persze a memóriájára majd a fülke magányában az ikszelésnél…
- Aki tudja, mikor merre kolbászol Orbán Viktor az országban, adja át! – Titkos kampány, világszám!
- Már megint nem jött be Szentkirályi Alexandra Karácsony-alázási kísérlete
- Időjárás: ne reménykedjen
- Juszt László: nem tudom eldönteni, hogy Orbán csak megszokásból hazudik, vagy ennyire korlátolt?