Az F4-es objektum története, avagy titkos atombunker Budapest belvárosa alatt

Most, hogy Stummer János Jobbikos képviselő feltárta, hogy Orbán Viktornak külön alagutat akarnak építeni a Puskás Arénába, érdemes felemlíteni a múltat. Merthogy nincs új a nap alatt.

Kezdjük a régi Népstadionnal, amelyet 1953. augusztus 20-án adták át miközben vele párhuzamos már épült a 2-es metró alagútjai is. Hátulról, egy alagúton keresztül, az Istvánmezei út felől gépkocsival is be lehetett hajtani a Népstadion előteréig. Ezt hívta a népnyelv Rákosi-alagútnak.

Stummer János, a parlament nemzetbiztonsági bizottságának jobbikos elnöke azt állítja:

Titkos alagutat építettne magának Orbán Viktor a Puskás-stadionba

Az Azonnali.hu-nak megszólaló építész szerint kétmilliárd forint egy ilyen beruházásért nem különösebben sok pénz, az alagút pedig nem megvalósíthatatlan ötlet. Stummer azzal számol, hogy bíróság elé is kerülhet, amiért beszélt.

Stummer a videóban azt mondja, a kormány a nemzetbiztonsági bizottságon keresztül próbálta volna sok évre titkosítani a beruházást. A képviselőt, miután nem volt hajlandó napirendre venni a javaslatot, állítása szerint megkereste Halász János, a bizottság fideszes alelnöke, hogy a Fidesz módosítani fog a napirenden, hogy már kedden dönthessenek a Puskásba vezető titkos alagútról.

Titkos alagutak és építmények mindig is voltak, persze nem mindegy, hogy egy-egy ilyen létesítmény milyen célt szolgál.

A Puskás Arénába vezető alagútra természetesen semmi szükség nincsen

Már az sem világos, hogy honnan, az Országgyűlésből vagy a Karmelita kolostorból vezetne oda egy külön bejáratú alagút? Akkor is jobban járnánk, ha a kormány forgalomba állítana egy VIP metrókocsit, amely “háztól-házig”, értsd a Kossuth tértől a Stadionok állomásig szállítaná az illusztris vendégeket és az őket kísérő testőrséget.

Egy önálló alagútnak semmi értelme!

Aztán 17 órakor maga a Puskás Aréna facebook-oldala erősítette meg a hírt

“A Puskás Aréna úgy kapott engedélyt, hogy fél év után felül kell vizsgálni: jól működő közlekedési megoldás-e, hogy a hazai és külföldi védett személyeket a rendes közönség forgalmának időnkénti akadályoztatásával, várakoztatásával szállítják az Arénába.”

A felülvizsgálat eredménye

“Jobb megoldás lenne, ha a védett személyek, kiemelt vendégek, előadók autós közlekedési útvonala nem keresztezné a több tízezres közönség gyalogos útvonalát, célszerű e közlekedési utakat fizikailag elkülöníteni.”

A tervezett megoldás egy mindösszesen 50 méter hosszú autós aluljáró

“Ahhoz, hogy a rövid aluljárót nemzetbiztonságilag kockázatmentesen lehessen megépíteni, hogy a közönség és a védett személyek biztonsága érdekében semmilyen információ – speciális menekülési lehetőségek, térfigyelők pozíciója, stb. – ne kerüljön illetéktelen kezekbe, az Országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottsága jóváhagyta, hogy a tervezési és kivitelezési munkák egy nemzetbiztonságilag minősített, meghívásos, többszereplős versenyeztetés keretében legyenek pályáztatva. A költségekről a pályáztatás után az építtető köteles beszámolni a Parlament Nemzetbiztonsági Bizottságának.”

Az objektum vészkijárata a metró irányába („G” cső). Fotó: Szabó Balázs/epiteszforum.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük