Az MTVA 90 millióból kutatja, mennyire jó!

Az MTVA döntnökei a sajtóérdeklődésen felbuzdulva, ami a rabszolgatörvény elfogadása okán felbőszültek demonstrációját övezte, úgy döntöttek, hogy van még a spájzban 90 milliócska. Jelentkezőket várnak, ki kutakodna a legeredményesebben ezért a suskáért a nép között arról, hogy mi a vélekedés a cégről.

A közszolgálati média monitorozni kezdi, hogy mennyien is nézik, hallgatják a műsoraikat, mekkora azok befolyása a közvéleményre határon innen és túl; de még a zenei ízlés kutatására is kiterjedő felmérést készül megrendelni a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, azaz az MTVA.

Az uniós közbeszerzési lapban megjelent kiírás szerint nettó 90 millió forintot szánnak a

“tartalomszolgáltatást támogató közvéleménykutatásokra”,

azzal a megkötéssel, hogy a keretmegállapodás egy évre szól, ami további egy évvel meghosszabbítható.

Január 4-ig lehet latolgatni….

A megrendelő nagymintás, országos kérdőíves, illetve egyéb típusú (fókuszcsoportos, telefonos) kutatásra vár ajánlatot. A kutatások céljai:

  • Megismerni a népesség informálódási és médiahasználati szokásait, feltérképezni a közszolgálati csatornák szerepét, összehasonlítva a többi médiaszolgáltató csatornáival.
  • A konkrét rádióhallgatáshoz kapcsolódóan megismerni a rádiózók igényeit, elvárásait és a rádióadók értékeléseit.
  • Feltérképezni a határon túli területeken az informálódási, médiahasználati, hírfogyasztási szokásokat, informálódni a magyarországi csatornák információszerzésben betöltött szerepéről.
  • Megismerni az internetező népesség médiahasználati szokásait, az új technológiák szerepét körükben/párhuzamos képernyőhasználatot.
  • A különböző televíziós és rádiócsatornák nézőinek műsorokkal kapcsolatos összetett nézői/hallgatói vélemények megismerése.
  • A zenei ízlésvilág részletes vizsgálata (a célzott célcsoportok milyen stílusokat/dalokat preferálnak, az egyes stílusok/dalok milyen kapcsolatban állnak egymással).
  • A megtalált stílusokon belül az új dalok ismeretének és megítélésének monitorozása.
  • A rádióhoz kapcsolódó image-elemek/azokkal összefüggő véleményeket méri fel, a rádióműsorok, rádiós műsorvezetők image-ének vizsgálatával és a változások nyomon követésével.

A megjelölt célok alapján úgy tűnik, az MTVA arra kíváncsi, hogy mennyire ágyazódott be a hírfogyasztási szokásokba a közmédia, mekkora a határon túli befolyása.

A december 21-én, pénteken feladott hirdetmény alapján a szándéknyilatkozatokat 2019 január 4-ig lehet benyújtani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük