Balaton mindenkié? Újradefiniálták a “mindenki” szó jelentését – a lényeg: az Öné már nem!

Jó idő van? Akkor ugorjunk le a Balcsira egyet fürdeni! Nem is olyan régen ennyire egyszerűnek tűnt egy hétvégi program. Manapság azonban nem nagyon találni a Balaton partján olyan helyet, ahová az egyszerű halandó csak úgy “leugrálhat”, és nemcsak a járvány miatt.

Változtak (újra) a tulajdonviszonyok és a kívánatos vendégek köre

Kivonul a vitorláskikötő-üzemeltetésből a Balatoni Hajózási Zrt., egyes kikötőit pedig eladja.

megkezdődött tehát a folyamat, amit sokan valószínűsítettünk akkor, amikor tavaly az állam (illetve képviselője, az Orbán Ráhel-közeli Magyar Turisztikai Ügynökség) az addigi tulajdonos balatoni önkormányzatok rovására 75 százaléknál is nagyobb tulajdonrészt szerzett a hajózási társaságban

– írta közleményében Potocskáné Kőrösi Anita,
országgyűlési képviselő.

Már akkor is nehezen volt érthető,

hogy az állam a hatmilliárd forintos tőkeemeléssel együtt miért ragaszkodott a Bahart többségi tulajdonrészéhez is, hiszen amikor más turisztikai attrakciókat támogat (szállodafejlesztés, stb.), az sem jár együtt tulajdonszerzéssel.

A NER-közeli üzleti körök szemet vetettek talán az értékes balatoni ingatlanokra, elsősorban is a kikötőkre?

– merült fel már akkor a kérdés, amire lassan a választ is megkapjuk, igen formájában.

A Bahart közgyűlése a jövő hónapban tárgyalja a cég igazgatóságának úgynevezett reorganizációs javaslatát, amit az előterjesztés szerint

“a főtulajdonos rendelkezése alapján”

készítettek el. A közgyűlés döntése nem kétséges az állam 75 százalékos szavazati aránya birtokában.

E szerint megszüntetik a Balaton partján a vitorláskikötők üzemeltetését, ezeket pályázat útján bérbe adják

Megszüntetik továbbá a személyhajó-forgalmat négy kikötőben,

  • a csopakiban,
  • a balatonudvariban,
  • a balatonakaliban és a
  • balatonkeneseiben,

ezeket az ingatlanokat eladják, mint ahogyan értékesítik a zrt. siófoki szállodáját, balatonszemesi és balatonboglári kempingjét is.

Az is szerepel a Balaton reorganizációs tervében,

hogy a megmaradó személyhajózás a jövőben állami kiegészítésre szorul,

jövőre várhatóan 200, az azt követő két évben 400-400 millió forinttal. A Bahart dolgozói létszáma 65 fővel csökken ezen intézkedések következtében.

Tovább folytatódik a NER-oligarchák balatoni terjeszkedése, csak már az eddiginél is nagyobb tempóban, minden eddiginél nagyobb falatok “bekebelezésével”? – zárta közleményét a képviselő.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük