Ha abban gondolkodik, hogy a válasz a “csak”, vagy az “ostobábbak”, nem jó helyen kapisgál – legalábbis a BKV szerint. Olvassa és mondja el, Önnek mi a véleménye?


A bibi, vagy nem is az?

40 új Mercedes buszt vásárol a BKV, ami hosszú ideje az első alkalom, hogy új buszok kerülnek forgalomba a fővárosi tömegközlekedésben. A közlekedési vállalat 20 sima és 20 csuklós Mercedes Connecto buszt vásárol a debreceni Inter Traction Electrics Kft.-től. Ezen felül a rendelés további 80 buszra tartalmaz opciókat, ez 2022-ig hívható le.

Az új szóló járművek darabja 12 millió forinttal kerül többe,

mint azok a szintén Mercedes Conectók, amelyeket ugyanúgy az ITE szállított, csak a Dél-Alföldi Közlekedési Központ (DAKK) számára. A Világgazdaság szerint a BKV szóló Conectói darabonkénti ára 80 millió forint, míg a DAKK járművei az Omnibusz blog szerint csupán 68 millió forintba kerültek egyenként.

A BKV a hatályos jogszabályokhoz képest jelentős késéssel, csak hétfőn hirdette meg a tender eredményét.

BKV: a komolyabb műszaki elvárások miatt drágábbak a buszok

A hvg.hu megérdeklődte a BKV-tól, hogy miért az eltérés a buszok vételárai között, a közlekedési cég szerint a két beszerzési konstrukció és a járművek felszereltsége is eltér. Azt írták:

  • a BKV adásvételi szerződésre, míg a DAKK pénzügyi lízing konstrukcióra írta ki az eljárásokat
  • a DAKK 43 jármű egyszeri beszerzésére írt ki pályázatot 2018-ban, akkori árképzéssel, míg a BKV beszerzése 80 darabos opciót is takar, így a járművekre 4 éves árgaranciát kaptak
  • a BKV buszaiban továbbá nagyobbak lesznek az ablakok, erősebb a légkondi, LED-es belső világítás, FUTÁR-rendszer, kamerák, automata motorolaj utántöltő, automata zsírzó is lesz, míg a volános buszokban nem
  • a BKV azt is meghatározta, hogy a vételár tartalmazzon bizonyos szervizeléshez, üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket
  • az eladónak 10 éves jótállást kell vállalnia a járművek átrozsdásodására és váztörésére vonatkozóan is a BKV számára.
  • Debrecenben szerelik őket össze

A BKV az iho.hu-nak azt is elmondta, hogy

a buszokat az ITE Debrecenben szereli készre, azaz az elektronikai rendszert, az utastájékoztató rendszert, az elektronikus jegykezelőket, és a FUTÁR-t is ott építik be.

És így….. Azért az megkockáztatom, hogy az otthoni büdzsét a BKV-döntéshozói – vagy a felsőbb döntnökök – másként kezelik és ha mondjuk valamiből többet készülnek venni, arra árkedvezményt kérnek, nem ráajánlanak még pár milliót.

megosztás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét