Connect with us

Kerítésen innen

Budapest egyelőre visszaverte a városnéző busz-piac fideszesítését

Budapest egyelőre visszaverte a városnézőbuszos piac Fideszesítését
Megosztás

A városnéző buszok üzemeltetésének lehetőségét már 2016-ban kinézte magának a minden lehetőségre azonnal lecsapni hajlandó oligarcha-kommandó. Most újra bepróbálkoztak, de jelenleg még tartja magát Budapest, a Fővárosi Közgyűlés eredménytelenné nyilvánította a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós eljárást szerdai rendkívüli ülésén.

A konc

Nem új ötlet. A hvg.hu már 2016 februárjában azt írta egy, a birtokába került előterjesztésre hivatkozva, hogy

„egy új, erősen központosított állami intézményrendszerrel venné át az idegenforgalom irányítását a kormány”.

Ennek része volt, hogy Budapesten is létre kell hozni egy központi turizmusfejlesztési szervezet, amelynek saját bevételeit egyebek mellett

„saját hop-on hop-off”

városnéző buszok üzemeltetése biztosítaná. Akkor Tarlós István mindössze annyit mondott, hogy ő semmit nem tud erről az iparágról, csak azt, hogy egyszer egy városnéző busz meghúzta a kocsiját.

A jelentkezőknek (kizárólag zártkörű részvénytársasági formában működő cégeknek), vállalniuk kell, hogy tavasztól őszig legalább 25, az előírt környezetvédelmi szintet teljesítő buszt üzemeltetnek. Az viszont nem derül ki, hogy mik a műszaki feltételek, mert ez a melléklet egyszerűen kimaradt az előterjesztésből.

Újabb próbálkozás

A testület 24 igen szavazattal 4 tartózkodás mellett döntött az eljárás eredménytelenné nyilvánításáról. A közgyűlés egyben felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy vizsgálja meg:

a BKV milyen feltételekkel tudná a saját erőforrásaival vagy alvállalkozó bevonásával üzemeltetni városnéző buszokat.

A közgyűlés egyben felkérte Tarlós István főpolgármestert, hogy vizsgálja meg: a BKV milyen feltételekkel tudná a saját erőforrásaival vagy alvállalkozó bevonásával üzemeltetni a városnéző buszokat. A képviselők emellett kérték, hogy vizsgálják meg egy új koncessziós beszerzési eljárás BKV általi előkészítésének és lebonyolításának lehetőségét.

A javaslat elfogadása előtti vitában elsőként Tokody Marcell (Jobbik) nevezte elfogadhatatlannak, hogy az eredeti előterjesztésben a 15 év alatt 3 milliárd forinttal kevesebbet fizető ajánlattevő szerepel győztesként, majd később ugyanígy vélekedett Gál József (LMP), Szaniszló Sándor (MSZP) és Gy. Németh Erzsébet (DK) is, V. Naszály Márta (Párbeszéd) pedig egyebek mellett kezdeményezte, hogy elektromos járműveket üzemeltessenek a városnéző szolgáltatást végzők

Az előterjesztők nevében Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes kijelentette, a közbeszerzési kft.-nek nem sikerült hitelt érdemlően megindokolnia, hogy miért a kevesebbet ajánló társaság nyerte a tendert. Megjegyezte ugyanakkor, hogy a koncessziós eljárás helyességét jól mutatja, hogy még ez a kisebb összeg is a sokszorosa annak, mint amit a most városnéző buszokat üzemeltető cégek összesen fizetnek – tudatja az MTI-n keresztül a fővárosi testület.

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük