Pedig nagyon drukkoltunk, hogy az ötlet, miszerint biztosan lesz Orbán-közeli vállalkozó, aki megoldja azt az aprócska problémát, hogy a MÁV vásárolta emeletes vonat beférjen az alagútba, csak a mi fejünkben született bugyuta ötlet maradjon.


Úgy tűnik, önbeteljesítő volt a polemizálás…..

Ha valakinek elkerülte volna a figyelmét, arról van szó, hogy az idei év egyik sikertörténetében a MÁV olyan új, emeletes vonatokat szerzett be, amik nem férnek be a különböző vonalakon lévő alagutakba, például a Déli pályaudvarnál lévőbe. Ilyenkor nincs más megoldás, át kell építeni az alagutakat, erről kérdezte a DK-s Oláh Lajos az innovációs minisztériumot a parlamentben. A tárca államtitkára, Cseresnyés Péter azt válaszolta, hogy

  • a kormány magas színvonalú közösségi közlekedést fejleszt;
  • ezek az új vonatok egyáltalán nem is közlekednénk minden vonalon;
  • a nem minden vonalból is összesen egy helyen szűk a keresztmetszet;
  • és abba az alagútba is beférnek amúgy a vonatok, csak akkor a kocsi teteje és a felső vezeték között nincs elég hely;
  • de végül itt sem akarják használni őket;
  • vagy ha mégis, akkor 3.6-5.5 milliárd forintból megvan az alagút átalakítása.

Több fotó is keringett különböző Facebook-csoportokban pénteken délután, melyek arról tanúskodtak, hogy a MÁV-Start első emeletes vonata már elhagyta a gyárat, és gurulásra képes – írta a hvg.hu.

fotó: hvg.hu olvasója

Többen Dunakeszin látták az első Stadler Kiss motorvonatot, ami nem véletlen, mivel a Dunakeszi Járműjavító is részt vett a vonatok összeszerelésében. Legalábbis eddig, a gyárat éppen június elején szerezte meg az orosz Transmashhholding.

Péntek délután fél 2-kor jártam Dunakeszi állomáson, ott láttam az emeletes vonatot. Egy szerelvény volt. Nem mondanám késznek, 1-2 burkolóelem még hiányzott róla, ez sajnos a fotón nem látszik,

mesélte a portálnak a kép szerzője.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét