Az egészségügy válságos állapotáért mostantól a “potyautasokat” lehet bűnbakként állítani

Sokan megírták, elmondták már, mi a probléma az új tb-szabályzással. Nem az, hogy komolyan veszik a járulékfizetési kötelezettséget.

Igaz ugyan, hogy az a 2-3 milliárd, amit ezzel remélnek behajtani,

nem sokat segít az egészségügyön (csak a kórházak adóssága 70 milliárd), de azért minden pénz számít. Már ha azoktól szedik be, akik ezt ki is tudják fizetni, és önhibájukból maradtak el. Na, itt kezdődnek a bajok.

1. Kezdjük azzal, hogy társadalombiztosítás eleve csak névleg létezik

A 2011-es új Alaptörvény szüntette meg a tb 120 éves rendszerét, ezt a fogalmat egyszerűen kivette az alkotmányból. Ezzel megszűnt az alkotmányos jogosultság arra, hogy aki nyugdíj- és egészségügyi járulékot fizet, az biztos lehet abban: lesz nyugdíja és ellátása. Amit járuléknak hívunk, az átváltozott egyszerű adóvá, amit az állam -.akár a többit- úgy használ fel, ahogy akarja.

2. Persze az adókat is meg kell fizetni

Eddig a dolgozók után a munkaadó fizette be az összeget, a nyugdíjasok, diákok, GYES-en, GYED-en lévők, a járási hivatal által igazolt szociálisan rászorultak után az állam. A többieknek (kb. 300.000-en) maguknak kellett fizetni havi 7500 (jövőre 7710) ft-ot. Ha valaki ezzel adós maradt, azt ellátták ugyan, de utólag az adóhivatal behajtotta rajta – nem a kezelés csillagászati árát, hanem az elmaradt járulékot. Vannak ezen felül 400.000-en (nyilván a legszegényebbek, a periférián élők), akiknek nincs TAJ-számuk, soha be sem jelentkeztek, nem is vettek igénybe orvosi ellátást.

3. Ki kerülhet bajba?

Először is a 300.000 önbefizető közül az, aki 3 hónappal elmarad. Ő a huszonvalahányezer forint tartozása miatt egyszer csak többszázezer forintot fizethet egy-egy beavatkozásért.(pl. a valamilyen otthoni baj miatt fizetés nélküli szabadságon lévő, a végzett, de még munkahelyet nem talált diák, vagy az az éppen hazalátogató külföldön dolgozó, aki nem fizetett itthon is. Vagy a 400.000 TAJ-számmal nem rendelkező, ha közülük mégis megbetegszik valaki.

4.Sokan ártatlanul keveredhetnek bajba

Pl., ha nem is tudják, hogy munkaadójuk feketén foglalkoztatja őket, és nem fizet utánuk járulékot. Persze, ha erre rájön, perelheti a munkahelyét. De ki látott már 3 hónapon belül befejeződő pert?

5. Azt nem tudom elképzelni, hogy egy esküt tett orvos végül ne lássa el a komoly beteget,

legfeljebb nem adminisztrál, és vállalja a büntetést. De a járulékkal adós a patikában sem kaphatja meg a gyógyszert a támogatott áron. Az ő receptjét a gép be sem fogadja, hiába akarna a gyógyszerész segíteni.

6. Akkor mire jó az egész?

Szerintem arra, hogy az egészségügy válságos állapotáért mostantól a “potyautasokat” lehessen bűnbakként állítani. Ők a felelősök, nem a tárca, nem a kormány. Világos.

Egy hozzászólás itt: “Az egészségügy válságos állapotáért mostantól a “potyautasokat” lehet bűnbakként állítani

  • Avatar
    2019.12.15 - 16:01
    Közvetlen hivatkozás

    lehet, hogy qurvára unalmas, de azokat kellene(és kell is)okolni ezért a pénztelen, lepukkant helyzetért, akik lihegve tiltakoztak a 300.-Ft-os vizitdíj ellen.
    Ismerek néhány rosszmodorú öreglányt, aki akkor baromira nagy hangon gyurcsányozott a vizitdíj megszüntetését követelve, most meg panaszkodik, hogy milyen beteg, és basznak rá…..igaz kussolóra vette a figurát, mert megígérték a szuperkórházat….majd Orbán…
    …szerencsétlen, amire abból lesz valami, addigra ő már emlék sem lesz.

    Nem tudja, hogy az időseket széndokos kivéreztetésre ítélték. Nem munkaképesek, nem adóznak(csak a 27%-ot), tehát le velük.

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük