Mint arról szombaton beszámoltunk, a sötétedés után jegyet váltani akarók zárt pénztárakkal találkoztak a Nyugati pályaudvaron. Akkor még nem lehetett tudni, de vasárnapra kiderült, nem egyszeri esetről van szó.


19.35-től reggel 6-ig zárva!

Dübörgő hazánkban az egyik legforgalmasabb budapesti pályaudvaron a fent jelzett időben nem lehet pénztárnál jegyet váltani. Maradnak az automaták – már amelyik működik – ahol kizárólag bankkártyával juthat az “utaska” bilétához.

A Közlekedő Tömeg facebook oldalán meg is jelent a tájékoztató papiros képe, amúgy magyarosan kicelluxozva:

“augusztus 30-tól szeptember 22-ig bezárnak a belföldi jegypénztárak 19:35-től másnap reggel 6-ig.”

fotó: közlekedő tömeg facebook oldala

Érzik a baromi jól teljesítő Magyarország-mivoltunkat?

Az mfor.hu cikkéből kiderül: az ok a jó öreg munkaerőhiány.

A MÁV-csoport a 2017., 2018. és 2019. évben is több mint 38 ezer munkavállalót foglalkoztatott, illetve foglalkoztat. A létszámhiány átlagosan mintegy 2,5 százalék

– válaszolta Fónagy János, államtitkár az MSZP-s Bangóné Borbély Ildikó írásban feltett kérdésére, mely a MÁV-csoport létszámadataira, illetve a létszámhiány mértékére irányult.

Az államtitkár által közölt adatokból könnyen levezethető, hogy a MÁV-csoport átlagosan nagyjából 970 dolgozót bármikor tudna alkalmazni – igaz, ezek javarészt fizikai munkakörökben keletkező állások lennének. Fónagy János szerint ugyanis a létszámhiány elsősorban a felsővezeték szerelői, elegyrendezői és forgalmi szolgálattevői munkakörökben jelentkezik.

A MÁV-próbálkozás

A létszámhiányt a MÁV több megoldással igyekszik enyhíteni: toborzással, képzésekkel, valamint pályakezdő diplomás programot is működtetnek a megfelelő szakemberek felvételére. A

  • váltókezelő,
  • járműszerelő
  • forgalmi szolgálattevői

munkakörök esetében főként képzések révén igyekeznek feltölteni az üres álláshelyeket.

Mennyi az annyi?

Ami a MÁV-nál elérhető béreket illeti, további fejlesztésre lenne szükség, legalábbis Zlati Róbert, a Vasutasok Szakszervezetének alelnöke szerint.

pótlékokkal együtt nagyjából bruttó 270 ezret keres egy jegykezelő, ehhez jöhet még hozzá a jegyeladások és büntetések utáni jutalék.

A forgalmi szolgálattevők kereste a béremelkedéssel éri el a bruttó 200 ezer forintot. A szakember úgy véli, fontos lenne, hogy a bruttó 270-300 ezer forintot nettóba kereshessék meg az alkalmazottak.

megosztás

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét