Eszeden vagy, Vodafone? – Csak egy kis empátia kellene

Rövid időn belül nem először kell foglalkoznunk a Vodafone meggondolatlan, kicsit sem felhasználóbarát magatartásával. A társadalmi együttélés íratlan szabályai között bizonyára szerepel, hogy nehéz helyzetben nem hozunk olyan, számunkra ugyan kedvező döntéseket, amelyek mások életét megnehezítik és olyan gondokat kell megoldaniuk, amelyek járványhelyzetben a fertőzés veszélyét tovább növelik.

Így lesz és passz!

Ezt az íratlan szabályt rúgta most fel a Vodafone, mikor a korábban magába olvasztott UPC mail szolgáltatását 2021. március 1-jével megszünteti.  A mail szolgáltatás megszüntetéséről bizonyára sok ügyfél nem tud, hiszen nem mindenki kapott e-mailben illetve írásban erről tájékoztatást, és nem található a nyomtatott vagy az elektronikus sajtóban sem információ, csupán a Vodafone internetes honlapján van egy eldugott útmutató, amely javasolja, hogy a felhasználók keressenek más e-mail szolgáltatót.

Hogyan tovább?

Az előfizetők döntő részének számítástechnikai tudása nem teszi lehetővé, hogy ezt a váltást saját maguk elvégezzék, hiszen nem csak új e-mail címet kell regisztrálniuk, hanem az elmúlt évek alatt felgyűlt több száz, akár több ezer e-mailjük áthelyezéséről kell gondoskodniuk, nem beszélve a számtalan internetes regisztráció (bankok, egészségügyi szolgáltatások, stb.) megváltoztatásáról (egyes esetekben újra kell regisztrálni).
Az empátia teljes hiányát jelzi, hogy a járvány idején kényszerítenék a felhasználókat arra, hogy számítástechnikában jártas szakember segítségét vegyék igénybe, ami többórás helyszíni jelenlétet igényelne. Ezzel újabb több száz vagy több ezer ember kerülhetne kapcsolatba potenciálisan fertőzött emberekkel. Ugyan odaadhatnák gépüket a feladatok elvégzéséhez, de az érzékeny információkat tartalmazó számítógépet senki sem szeretné másra bízni.

Gondolják újra!!!

  • Vajon miért nem ismerik el, hogy ez a változtatás számítástechnikai szakember igénybevétele esetén több tízezer forintos kiadást jelent?
  • Nem lehetne a szolgáltatás minőségének csökkentése miatt egyszeri kompenzálást adni az érintetteknek?
  • Vajon milyen lelkiismerettel állnak majd a nyilvánosság elé a Vodafone vezetői, amikor e döntésüket kell megindokolni?

Immár tíz hónapja folyamatos járvány veszélyben élünk, nem lenne-e célszerű ezt a döntést visszavonni és akkor érvényesíteni, amikor mindenki nyugodt körülmények között tudná az átállást elintézni?

Vodafone

A Banánköztársaság rovatban megjelenő írások nem minden esetben képviselik portálunk véleményét.

Egy hozzászólás itt: “Eszeden vagy, Vodafone? – Csak egy kis empátia kellene

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük