A Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a NAV új szolgáltatásként – teszt jelleggel – előzetes értesítést küld azoknak, akik a november 25-i előzetes vizsgálat szerint valamilyen mulasztás miatt már nem felelnek meg a köztartozásmentes adózói adatbázisban szereplés feltételeinek, ami lehetőséget ad nekik arra, hogy még időben pótolják a mulasztást – tette közzé az adóhivatal a honlapján.
Új szolgáltatás
A NAV mindig a hónap utolsó napja szerinti állapotot veszi figyelembe, amikor azt vizsgálja, hogy az adóalany megfelel-e a köztartozásmentes adózói adatbázisban szereplés feltételeinek és a tárgyhónapot követő hónap 10-én frissíti adatbázisát.
Az adóhatóság új szolgáltatásával az adatbázisban szereplő adózókat segíti azzal, hogy annak, aki a rendelkezésére álló adatok szerint már nem felelne meg a jogszabályi feltételeknek, erről a Cégkapun vagy a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó (KÜNY) tárhelyen keresztül, elektronikusan előzetes értesítést küld.
Az adózóknak a tárgyhónap utolsó napjáig – jelen esetben november 30-áig – kell pótolniuk az előzetes értesítésben megjelölt hiányosságokat, valamint teljesíteniük a tárgyhónapban esedékes további adókötelezettségeiket.
A folytatásban: a levél kellemetlen következményeiről.