Bolgár Györgyöt harmadszor rúgták ki, 2002-ben Kondor Katalin a Rádiótól, 2014-ben az ATV szünteti meg legsikeresebb műsorát, az Újságíróklubot, most a 168 Óra mondott fel neki.

Ott voltam a születésüknél,

30 éve magam is nógattam Mester Ákost, amikor a Rádióban me­gint csesztették valamivel, hogy csinálja meg írott változatban is. Sosem tekintettük egymást konkurenciának, amikor Németh Miklós széttárta a kabátját a döbbenten rácsodálkozó Vaslady előtt, Ákos kérésére lemondtunk a fotó lehozásáról, hogy csak náluk jelenjen meg.

A 168 Óra 5. születésnapját a Pesti Színházban ünnepelte meg a Hócipő, 2014-ben pedig közös 25.-re hívtuk őket a RAM-ba, az ATV-ben láthatták is. Ákos mindig szívesen látott, sokszor voltam náluk, öröm volt minden perce.

Aztán valami elszakadt.

Egy éve felhívtam Tóth Ákos főszerkesztő figyelmét négyünk Orbán-könyvére, kizárólag a témája miatt, azt mondta, feltétlenül eljönnek a bemutatójára, nem voltak ott. Aztán a tavasszal felhívott a reklámosuk (nekünk nincs), hogy a kölcsönös előzetest is megszüntetik. Mármint hogy a másik lap tartalmáról hírt adjunk olvasóinknak. Ezek még csak intő jelek voltak, ám Bolgár kirúgása határkő, még oly időkben is, amikor igazán össze kéne tartanunk. Mától nincs kivel.

Tóth Ákos szerint korántsem az az oka, amit a maradék független sajtó vél, a Sorsok Háza folytatása bejelentésekor a Heisler Andrással készített riportja, amit csak később követett a 168 Óra névleges tulajdonosával, Köves Slomóval, hanem az, hogy a rovata elfáradt. Vagy maga Bolgár. Aki egyébként ezt ócska kifogásnak nevezte.

Ismerős indok, Kolosi Péter is a műsor elfáradásával indokolta tavaly a Heti Hetes megszüntetését.

Holott maximum a díszlet vagy a szereplők fáradhattak el, akkor viszont csak minket kell lecserélni. Amit kitaláltunk, hogy hét ember nem csak kommentál, hanem össze is játszik, egymás alá dolgozik, közösen hoz valamit létre mindenféle technikákkal, mint egy póló- vagy kézilabdacsapat, azt Amerikában szabadalmaztatják. Akkor felraktam utolsó közös képünket a Facebookra, és alá írtam: „Megtudtuk, hogy miért szűnt meg a Heti Hetes: az RTL-Klub szerint elfáradtak a hírek!”

Mire Kolosi ezt az SMS-t küldte: „A kommentben odaírt mondat nyilvánvaló hazugság. A hazugság pedig emberi minőségről árulkodik.” Ennyit az RTL Klub vezérigazgató-helyettesének a humorérzékéről és az én emberi minőségemről.

De most ezt Tóth Ákos komolyan gondolja?

Bolgár György heti rovata ugyanis hírekből állt. Valós és valótlan hírekből, vagy mondjuk inkább azt, hogy valós és valótlan tényekből. Még csak azt se mondta, hogy igaza van, ki-ki döntse el, nézzen utána. Az ő munkája csupán abban állt, hogy hetente elolvasott ezer hírt, előtte elolvasott legalább ennyi könyvet, megtanult pár nyelvet, és ötven évig figyelte a hazug potentátokat. No meg óriási rutinja és irtó tehetsége volt hozzá.

De hogy fáradhatnak el a tények? Vagy Orbán és köre az utóbbi időben mintha kevesebbet hazudna? Lefogadom, hogy az olvasók ezt az oldalt úgy keresték a lapban, mint az És-ben a Páratlan oldalt, a Mancsban a Szüretet! Nem, azt mondta Kovács Zoltánnak a tulajdonos, hogy inkább több verset és grafikát kér. Csak ott nem mondhatja, mert Kovácsék a tulajdonosok. Mint a Hócipőnél.

Bizony, kedves Ákos, nem a Mester, hanem a másik, ez a lényeg. Hol tulajdonos van, ott tulajdonos van, s bármit is ígér, ugrálhat az ember, ha kimutatja a foga fehérjét.

Ne legyen igazam az Indexnél,

egyelőre ott még ködösít, aki talán találta hozzá a pénzt, hogy nem is úgy gondolta, amit eddig írogatott, meg gazdaként egész más a véleménye, mint egyszerű olvasóként.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét