Connect with us

Kerítésen innen

Fidesz-celeb hatalmas buktája – Linkelünk, linkelgetünk?

Megosztás

Aki azt gondolja, hogy a hirtelen a semmiből előbújó Fidesz-celebek olyan átütő tehetségek, hogy ha leülnek a számítógépük elé, akkor csak úgy ömlik a fejükből a jobbnál jobb gondolat, amihez párosul a tartalmas, tanulással fűszerezett irdatlan tudásuk és tehetségük és ami kikerül a kezük közül, az mind külön-külön is egy gyöngyszem, azok tévednek.

Érdemes volt kiképezni Deák-Megafon-talpast: ahogy Ő szemétkedik, csúsztat, nem teszi úgy senki!
Megosztás

Aki azt gondolja, hogy a hirtelen a semmiből előbújó Fidesz-celebek olyan átütő tehetségek, hogy ha leülnek a számítógépük elé, akkor csak úgy ömlik a fejükből a jobbnál jobb gondolat, amihez párosul a tartalmas, tanulással fűszerezett irdatlan tudásuk és tehetségük és ami kikerül a kezük közül, az mind külön-külön is egy gyöngyszem, azok tévednek.

Több tízmillió forintot költenek (?) el a kormánypárti megmondóemberek Facebook-hirdetéseire

Az, hogy ki fedezi a fent említett hirdetéseket,  sosem derül ki. Az influenszereket a 2020 nyarán indított Megafon Központ is támogatja, amely idén újabb képzést indít a közösségi médiában látható „balliberális túlsúly” ellensúlyozására.

A hvg.hu összegyűjtötte, hogy a Megafon Központ, valamint a velük együttműködő kormánypárti megmondóemberek mennyi pénzt költöttek el eddig Facebook-hirdetésekre:

  • A Megafon Központ a saját Facebook-oldala hirdetésére 990 252 forintot,
  • Rákay Philip 19 964 145 forintot,
  • Bohár Dániel 11 177 061 forintot,
  • Deák Dániel 6 952 209 forintot,
  • Filep Dávid 4 559 553 forintot,
  • Kötter Tamás pedig 450 000 forintot szánt a marketingre.

Összesítve:

44 093 220 forint ment el a hirdetésekre!

A cikkben azt is leírták, hogy az influenszereket ebben javarészt a Megafon támogatta.

Bohár Dániel és Rákay Philip esetében a teljes összeget ők fizették. Ugyanez igaz a többi szereplőre is, azzal a kitétellel, hogy Deák Dániel 34 ezer forintot, Filep Dávid pedig 58 ezer forintot maga finanszírozott a hirdetésekből.

Itt álljunk meg egy pajkaszegi szóra!

Deák Dániel vasárnap tette közzé ezt a sikerjelentését a Facebook-on elért eredményekről. Azt írja a Fidesz-celeb:

„Szuper közösség vagyunk, csak így tovább, hallassuk a hangunkat! Még a kormányellenes Telex.hu is azt írta a friss cikkében, hogy a Megafon „elég sikeresnek” tűnik, miután mindenféle hirdetési pénz nélkül a legnagyobb interakciószámmal rendelkező politikai oldalak között foglaltunk helyet ismét Bohár Dániellel és Rákay Philippel együtt.”

Még egyszer a lényeg:

fidesz

Rögzítsük: azt állítja, hogy reklám nuku!

  • Rákay Philip 19 964 145 forintot,

  • Bohár Dániel 11 177 061 forintot,

  • Deák Dániel 6 952 209 forintot,

Honnan van a Megafon-pénz?

Ők azt állítják, hogy adományokból tartják fenn magukat és pénzelik újdonsült celebjeiket.

A Megafon egyébként Bayer Zsoltot és a Hír TV hírszerkesztőjét, Déri Stefit is támogatja, bár ők még nem kaptak pénzt hirdetésre. Bayer Zsolt esetében ezt az magyarázza, hogy ő már régóta rendelkezik egy kialakult olvasó- és követőtáborral, ezért nincs szüksége erre, míg Déri Stefi csak nemrég, július elsején csatlakozott a csapathoz.

Sok pénzből kevés követő, Orbánnak a nyomába se érnek

Ha a Megafon hét influenszerének, valamint az oldaluknak a követési számait összeadjuk, akkor kiderül, hogy összesen

234 968 követőjük van.

Ez az elköltött pénzmennyiség fényében nem mondható kiemelkedő teljesítménynek, különösen, mivel rendszerint ugyanazok az emberek szokták elkezdeni követni ezeket az oldalakat. Összehasonlításképp: Orbán Viktor miniszterelnöknek a Facebookon a fenti összesített eredménynél egyedül is sokkal több, 1,1 millió követője van.

(Kép: Cseri László)

Kapcsolódó

 

fidesz