A Mészáros-birodalomba betagozódott hirdetési cég egyoldalúan és azonnali hatállyal, jogszerűtlenül mondta fel a kiadónkkal kötött szerződését – írja címoldalán a hvg.hu.


A cenzúra minősített esete

A HVG és a hvg.hu munkatársai csütörtök délután a Széll Kálmán téren tartottak villámcsődületet, hogy bemutassák: a Mahir Cityposter Kft. döntése értelmében a hetilap mely címlapja nem kerülhetett már ki az ország hirdetőoszlopaira.

Az eseményen Jakus Ibolya, a HVG felelős szerkesztője elmondta: a hetilap kiadója a szerződésbontást a cenzúra minősített esetének tartja, hiszen a címlapok több évtizede ott voltak a hirdetőoszlopokon, függetlenül attól, épp milyen kormány volt hatalmon, vagy éppen kinek a tulajdonában volt a Mahir.

„Ezt a sajtószabadság elleni újabb támadásnak tartjuk, miközben már alig van sajtószabadság: a sajtó nagy részét bekebelezték, felvásárolták, bezárták. A sajtószabadság kicsi szigetekbe vonult, szorult vissza, a hirdetési piacot teljes mértékben eltérítették a lakájmédia irányába, és most ezt a csatornát is el akarják zárni”

– magyarázta Jakus Ibolya.

„Úgy gondoljuk, hogy ez ellen tiltakoznunk kell. Most mi leszünk az élő hirdetőoszlopok, és megmutatjuk mindenkinek a HVG-plakátokat” – fűzte hozzá.


(Forrás: HVG)

Kapcsolódó

„Te tetted ezt, király!”

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét