Connect with us

Kerítésen innen

Gabonaexport-stop, viccelsz? Egy szakember darabokra szedi Orbán rendeletét- Exkluzív

Megosztás

Ahogy az felénk lenni szokott, természetesen most sem mondott teljesen igazat a kormány, ugyanis nem betiltotta a gabonafélék külföldre szállítását, csak bejelentéshez kötötte. Vagyis a tranzakciót be kell jelenteni a NÉBIH-nek, ami aztán harminc napon belül reagál, hogy az állam érvényesíteni akarja-e az elővásárlási jogát, és ha nem jelentkeznek, akkor mehet a szállítás. Megkérdeztünk egy valódi szakértőt.

Megosztás

Ahogy az felénk lenni szokott, természetesen most sem mondott teljesen igazat a kormány, ugyanis nem betiltotta a gabonafélék külföldre szállítását, csak bejelentéshez kötötte. Vagyis a tranzakciót be kell jelenteni a NÉBIH-nek, ami aztán harminc napon belül reagál, hogy az állam érvényesíteni akarja-e az elővásárlási jogát, és ha nem jelentkeznek, akkor mehet a szállítás. Megkérdeztünk egy valódi szakértőt.

Magyarországon nincs gabonából áruhiány, sőt!

A jelenlegi raktárkészlet jócskán meghaladja a hazai igényeket, arról nem is beszélve, hogy az Európai Unióban kötött szerződések belpiacinak számítanak, így azokat letiltani nem lehet, következésképpen azt a marhaságot találták ki, hogy az állam elővételijogot jelenthet be az általunk már eladott gabonára

– mondja forrásunk, majd így folytatja:
Sok mindent nem értünk az ügyben, hiszen, ha elővételi jogot formálnak, az azt jelenti, hogy ugyanazon szerződést veszik át, ugyanolyan feltételek mellett. A költői kérdés többek között tehát az, hogy akkor a kormány fogja mondjuk Olaszországba kiszállítani a gabonát?

Ez a hülye rendelet valószínűleg csak az elsőszámú vezető megfelelési kényszerének tudható be, mert mint kiderült, olyannyira nem folytattak előzetes konzultációt, hogy még az illetékesek sem tudtak a tervről, következésképpen ez egy olyan dolog, amitől mindenkinek égnek áll valamennyi haja szála.

„Nem export-stopról van szó, hanem a franc tudja miről”

A kormány kiadott szombaton egy rendeletet, hogy azonnali hatállyal megtiltja a gabonafélék exportját, tehát a megrakott, hajók, kamionok, vonatok vissza kellett hogy forduljanak a határról.

Izgalmas kérdés, hogy például ki fogja a megrakott és visszairányított hajókat, kamionok vonatok kirakódását fizetni. Arról nem is beszélve, ha nem tudunk időre szerződés szerint teljesíteni, milyen kötbért vernek ránk a partnereink, holott mi nem vagyunk hibásak.

-folyatja a Város Kurír által megkérdezett szakember.
Ez tehát nem egy export-stop, de mégis az, mert nem engedik ki az országból az árut, amit senki nem ért miért, hiszen Magyarországon elegendő áru áll a feldolgozók rendelkezésre.
Az viszont tény, hogy kiszállítási korlátozás azt is jelenti, hogy a külföldről várt adalékanyagok, például szójadara, így nem érkeznek be, mivel azok a kamionok és vonatok amikkel ezeket hoznák, nem visznek ki  árut,
márpedig egy fuvar csak akkor hatékony, ha oda-vissza van szállítás, hiszen ha nincs visszáru, akkor az oda-visszafuvar díja jelentős többletkiadást okoz a vállalatoknak.
A külföldi vasutak nem adnak be vagonokat, mert azokat elirányították olyan országokba, amit épeszű politikusok vezetnek.

„A” kérdőív

Most tehát, ha indítani akar egy cég valamilyen szerződés szerinti szállítmányt, ki kell tölteni egy kérdőívet, azt elküldeni a NÉBIH-hez és várni, hogy 30 napon belül jelzik-e az állam elővételi vagy vételi szándékát és ha nem, akkor mehet a szállítás.
Csak az nem derül ki, hogy a plusz tárolási- és az egyéb járulékos költséget ki fizeti. Tiszta bolondokháza, és ami a fő: hivatalos levelet, állásfoglalást nem írnak, hogy ne tudjál rá hivatkozni!

Takarmányhiány nincs

Minden takarmánykeverőnek megvan az az árualapja, amire szüksége van. A magyarországi gabonatermelés bőven a duplája annak, mint ami belföldön szükséges, ráadásul nem is ment ki több árú, mint a szokásos.
Végezetül kimondhatjuk, hogy az exportleállítás senkinek nem segít, sőt horribilis károkat okoz szinte mindenkinek:
• a termelőnek, aki eddig nem adta el az áruját azért, mert pillanatok alatt csökkent az ára,
• a fuvarozóknak (kamion, hajó, vasút)
• gabonakereskedőknek
• a takarmánykeverőknek stb.
Talán csak a malmokat nem érinti ez az esztelen rendelet, mert nekik megvan az árualapjuk, örlik a búzát és kész.
Fejezi be sötétre sikeredett monológját forrásunk.

(Illusztráció. Cseri László)

gabona

 

 

 

 

 

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. Pingback: Gabonaexport-stop, legújabb kormány-kamu - A leleplezés - Respublika

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük