Sorting by

×

Giro d’Italia magyarosítva – “..vártam, hogy egy platós teherautóról Tóth Gabi és Ákos közösen duettezi a Himnusz átdolgozott verzióját…”

Hiába no, a temérdek pénzen megvásárolt lehetőséggel, hogy a Giro d’Italia Budapestről indulhasson, sikerült magyarosan élnünk. Elakadt a szavuk az M4 kommentátorainak, amikor a Giro d’Italia élbolya Martonvásár közelébe ért.

„A huszárok is megmutatják magukat, miért ne tennék?”

– tették fel a kérdést a közvetítésben.

Magyarosítva!

Ezt a felvételt csak linkelni tudjuk, íme, a verseny hivatalos csatornájáról viszont meg tudjuk mutatni. Innen derül ki, hogy a martonvásári Szent László Huszáregyesület adta elő a produkciót – írta a 444.hu.

A hozzászólásokból….

“Bravo! Ezt hivom en kreativitasnak, innovaczionak, hatalmas gratula nekik!!”

“Ha még csujjogattak is hozzá, el tudom képzelni a külföldi bringások, hogy összesz@rták magukat! 😂 Ezek totál elmebetegek! Még jó hogy Mohácsra nem mennek, ott talán a busókat is kivezényelte volna a polgármester!”

“Az igazi magyar giccs, csak hogy mindenki lássa… mely ország Putyin igaz barátja!”

“Jól megbüntetném őket a verseny megzavarásáért.”

“Először blődségnek hangzott. DE Érzékletesen megmutatta a versenyzők utazósebességét…a régen volt vitézek erényeit hasonlította a versenyzők habitusához. És magyar jellegzetesség is. Jó ötlet!”

“Az elmúlt 12 év hozadéka!”

“Azért még vártam, hogy egy platós teherautó gurul mellettük amin Tóth Gabi és Varga Viktor közösen duettezi a Himnusz átdolgozott verzioját”

“De azért Feltschúth felé is elkanyarodott a mezőny. Vajon a kommentátorok beszélhettek arról, hogy miért van egy faluban aránytalanul nagy stadion?!”

Mennyi az annyi?

Amikor a 2020-as rajtot a járvány miatt lefújták, Magyarország már átutalta az olasz szervezőknek (RCS) a rendezésért fizetett összeg első részletét. A második részletet 2020. február végéig kellett volna utalni, de a kormánybiztosság a járványveszélyt látva halasztást kért, azaz még az ország március közepi lezárása előtt lépett.

Magyarország összesen mintegy 10 millió eurót fizet az RCS-nek a rendezési lehetőségért. Ez jelenlegi árfolyamon 3,8 milliárd forint, de a pontos összeg forintban vélhetően ettől eltér, hiszen több részletben, és a járvány miatt nagy időkülönbséggel kellett kifizetni. Ráadásul ebből „visszajön” egy rész, hiszen az RCS a rendezés számos költségelemét állja. Ahogy Révész Máriusz magyarázta a g7.hu-nak, nagyon részletes szerződés szabályozza, hogy a rendezés egyes költségelemei kit terhelnek, a csapatok Magyarországra költöztetését, vagy a nyitórendezvényt például az olasz szervezők állják.

A magyar költségvetés végösszege ismert, kormányhatározatban rögzített: 7,8 milliárd forint.

Azaz ennek körülbelül a fele megy az RCS felé, és a másik felét lehet a rendezésre fordítani. A kormány ezen felül átvállalta az árfolyamkockázatot, a nem forintban keletkező költségeknél a forint esetleges gyengülése miatt keletkező hiánnyal kipótolja a büdzsét.

A neves kerékpárversenyeken

(Európában a három kiemelkedő „kör” a Tour de France, a Giro d’Italia és a spanyol Vuelta) általában a települések versenyeznek azért, hogy náluk legyen egy-egy szakasz rajtja vagy befutója, és komoly összegeket is fizetnek a lehetőségért. Így van ez a magyar körverseny, a Tour de Hongrie esetében is, ott jellemzően 5-10 millió forintba kerül a rajt vagy a cél megszerzése. Ezen kívül költségként szokott még felmerülni az utak javítása is. A versenyt értelemszerűen nem lehet kátyúk közé vezetni, azaz a településektől olyan útvonalat várnak el, ahova be tudják vezetni a versenyzőket, ha pedig ez nem megoldható, akkor aszfaltozni kell.

A Giro magyar szakaszain azonban most másképp lesz, a rajtnak és befutónak helyet biztosító települések (Budapest, Visegrád, Kaposvár és Balatonfüred) nem fizetnek a részvételért, és még a szükséges útfelújítások egy részét is az állami szervezők állják, az említett 7,8 milliárd forintos keretből.

Mekkora bevétellel számolhatunk?

Ahogy az minden hasonló nagy sporteseményre jellemző, a Girónál is igaz, hogy a bevételek csak sokkal közvetettebb módon jelennek meg, nagyon nehezen számszerűsíthetők, egyenleget vonni pedig szinte lehetetlen.

Révész Máriusz azt mondta a portálnak, hogy

a szponzorbevételekből 60-70 millió forintra számíthatnak. Az összes többi bevétel áttételesen értelmezhető.

Ezek közül talán az országimázs hatása mérhető még valamennyire:

a versenyt 800 millió néző követi világszerte, ennyi embernek lesz része abban az esztétikai élményben, ahogy a biciklisek elszáguldanak Budapest nevezetességei előtt, illetve olyan helyeken, mint a Dunakanyar, a Balaton-felvidék, a Visegrádi vár vagy a balatonfüredi tópart. A versenyhez vaskos ismeretterjesztő itiner készült, amiből szokás szerint világszerte dolgoznak majd a műsort közvetítő sportriporterek, azaz élőben mondják be, hogy milyen nevezetességek előtt halad el éppen a mezőny.

Összefoglaló

Mathieu van der Poel nagy hajrával, az utolsó 15-20 méteren előzve szerezte meg a szakaszgyőzelmet a 105. Giro d’Italia kerékpáros-körverseny első napján, a Budapest és Visegrád közötti 195 kilométeres etapon. Valter Attila a három magyar közül a legelőkelőbb helyet megszerezve 29.-ként ért célba. Fetter Erik bukásba keveredett, de 112. helyen ő is célba ért. Peák Barnabás a 167. lett.

KERÉKPÁR GIRO D’ITALIA, 1. SZAKASZ Budapest–Visegrád, 195 km

1. Mathieu van der Poel (holland, Alpecin-Fenix) 4:35:28 óra
2. Biniam Girmay (eritreai, Intermarché-Wanty-Gobert) azonos idővel
3. Pello Bilbao (spanyol, Bahrain Victorious) a. i.
…29. Valter Attila (Groupama-FDJ) 4 mp hátrány
…112. Fetter Erik (EOLO-Kometa) 2:22 p h.
…167. Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert) 5:33 p h. (forrás)

átver
A Banánköztársaság rovatban megjelenő írások nem minden esetben képviselik portálunk véleményét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.