Ha HÉV-el akar utazni, kösse fel a gatyót…..

A MÁV-nak sikerült olyan szabályt hoznia, aminek betartásához nem biztosította a feltételeket. Eredmény: hosszú sor, pipa utasok, akik lekésik a kiszemelt járatot, várakozás, egy nap alatt betelt panaszkönyv.

“Magyarosra” sikeredett az új HÉV-rendelet

Színhely: Szentendre végállomás a reggeli csúcsban. Hétfőtől új szabályok érvényesek a MÁV-HÉV járatain: az ellenőrtől már nem lehet jegyet vásárolni, csak az állomáson elhelyezett automatákból. Mivel utas és automata ugyanannyi maradt, bekövetkezett, amitől sokan tartottak: a HÉV-végállomásokon tömött sorok alakultak ki az automaták előtt.

A vonat elindul, a sorban állók hoppon maradnak, a változás átgondolatlan, felszólítom a MÁV-HÉV-et, hogy biztosítsa a jegyváltás feltételeit és ennek megvalósításáig függessze fel a büntetést a szentendrei vonalon!

– írta Facebook-oldalán Verseghi-Nagy Miklós, szentendrei polgármester.

“A MÁV-HÉV szeptember 1-től megváltoztatta az utazási feltételeket

a HÉV vonalán: csak bérlettel vagy előre megváltott jeggyel lehet felszállni a vonatra. Az automaták számát ugyanakkor nem növelte a szolgáltató, Szentendrén mindössze kettő van.

Október 1-től, azaz mától lejárt a türelmi idő, már büntetnek is, ha nincs bérlete vagy jegye az utasnak, akkor is, ha túl hosszú volt a sor és nem maradt idő jegyet venni. Márpedig a tapasztalatok szerint gyakran hosszan áll a sor az automaták előtt, hol a készpénz vagy kártya elfogadása a gond, hol a külföldi turisták vagy idősebb honfitársaink boldogulnak nehezen a bonyolult menürendszerben.

A vonat elindul, a sorban állók hoppon maradnak, a következő járat pedig csak húsz perc múlva indul.
Úgy látom, a változás átgondolatlan, a megvalósításhoz szükséges feltételeket nem biztosítja a cég.

A szentendrei utasok és az ide látogatók érdekében levélben fordulok a MÁV-HÉV-hez, melyben felszólítom a szolgáltatót: biztosítsa a jegyváltás feltételeit és ennek megvalósításáig függessze fel a büntetést a szentendrei vonalon!”

Mit szól ehhez a MÁV-HÉV?

A MÁV azzal védekezik, hogy a megváltozott szabályokról szeptember eleje óta folyamatosan tájékoztatták az utasokat. A sorok enyhítésére a BKK-val együttműködésben az automaták mellett diákmunkások segítik az utasokat a gördülékeny jegyvásárlásban.

Az index.hu egyik olvasója szerint a végállomáson dolgozó “hévesek” azt javasolják az utasoknak, hogy írjanak a panaszkönyvbe. Ennek eredményeképpen a pomázi forgalmi irodában már 2-án reggel 9.08-kor betelt a panaszkönyv.

Egy újabb átgondolatlan rendelkezés, ami józan paraszti ész “használatával” kiküszöbölhető lett volna. Egy újabb lehetőség arra, miként lehet felhúzni az amúgy is túlfűtött utazóközönséget, akik nem passzióbol tülekednek reggelenként a HÉV-megállóban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük