Biztosan van abban ráció, hogy az újonnan összehozott nemzeti nemzetközi hírügynökségünk, a V4 News Agency (V4NA) kizárólag pénzért és előre leellenőrzött, regisztrált olvasókat enged hozzájutni frenetikus híreihez. A Habony-befolyás alatt álló szuperötlet weboldala azt sem árulja el, hogy mennyit kell perkálni egy-egy újdonságért.

Így hírügynökölünk mi! (ők…. mindegy, mi fizetjük!)

Arról már beszámoltunk, hogy az újabb csodafegyverünk megkezdte működését.

“V4 News Agency (V4NA) néven indult új nemzetközi hírügynökség Habony Árpád befolyási övezetében. A központi médiaholding tavalyi bejelentése óta ez a legnagyobb kormányközeli sajtóprojekt: az üzem londoni székhellyel, félszáz újságíróval indul, és a magyar mellett angol nyelven is sugároz …”

Mint egy falat kenyérre, úgy volt szüksége a regnálónak erre a “nemzetközinek látszó” – tudjuk, nem elég látszani, annak is kellene lenni! – tömörülésre, feltehetően nem kevés közpénzből, vagyis ez esetben a V4NA-nak mindannyian egy kicsit a tulajdonosai lettünk.

V4 News Agency (V4NA) “kormányközeli sajtóprojekt”: lopott videóval kampányol Sargentini!

Üdv a klubban, de csak akkor….

Szinte minden tartalom megnyitása előfizetéshez kötött, ami pedig regisztrációhoz. Ez azonban nem egyszerű feladat, emaileket kell váltani a “fura urakkal”, akik egyszer majd eldöntik, hogy az aspiráns méltó-e arra, hogy az oldalon böngészgessen a pénzéért. Az ugye tiszta, hogy általában azért alakul egy hírügynökség, hogy híreket továbbítson minél egyszerűbben, gyorsabban, hogy a “hírek szerelmesei”, no meg az újságírók tőlük értesüljenek először. Most akkor mi van?

Mennyi az annyi?

A V4NA ugyanis a kormánypropaganda műfajában mindezidáig vélhetően egyedülálló, mi több, korszakalkotó módon jelentős részben fizetős tartalmakat kínál – havonta minimum 450 eurós áron.

Vagyis ahhoz, hogy a felhasználó hozzájuthasson a tartalomhoz előfizetéssel kell rendelkeznie az oldalon. Ehhez azonban először regisztrálni szükséges a V4NA által megadott, [email protected] címen, ahogy arra a portál minden alkalommal készségesen felhívja a nem regisztrált olvasó figyelmét, amennyiben az megnyitna egy anyagot.

A 24.hu szerint

Habony Árpád hírügynökségére a magyar és a szerb kormánypárti médián kívül mostanáig elvétve hivatkozott bárki is. A 100 milliónál is több weboldalt monitorozó Mediatoolkitmédiafigyelő adatai szerint április 6. és 23. között összesen 563 alkalommal szerepelt a V4NA kulcsszó az online fellelhető újságcikkekben, 279 alkalommal magyar lapokban, 97-szer szerb, 40-szer pedig bosnyák oldalakon. A leggyakrabban a szerb Krstarica és Blic mellett a 888.hu, a Lokál, a Bors és az Origo írt cikkeket az új hírügynökségre hivatkozva. Utóbbi például vezető anyagban tálalta a V4NA anyaga alapján, hogy Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke majdnem felgyújtotta a ruandai népirtás 25. évfordulójára emlékező delegációt. Ezt a történetet kizárólag a kormánypárti magyar média tálalta a V4NA cikke nyomán, a visegrádi négyek többi tagállamában senki sem szemlézte a cikket, amire részben az is lehet a magyarázat, hogy nem lehet regisztrálni.

Orbán Viktor kamu-hírügynökséget alapított az Egyesült Királyságban

“Mimagyar” média-furmány

A V4 News Agency indulásáról több nívós újság is beszámolt, de azóta egyetlen cikket sem vettek át tőlük. A francia Le Mondepéldául azt írta cikkében, Orbánék saját világtalálmánya, hogy fizetőssé tesznek egy propagandaoldalt. A Bloomberg szintén úgy értékelt, hogy a magyar kormány propagandagépezete az európai porondon terjeszkedik. A Reuters szerint mivel Orbán eddig nem tudta kontrollálni a nemzetközi médiát, ami jóval kritikusabb volt vele szemben a hazai sajtónál, szüksége volt egy hírügynökségre, ami szimpatizál vele.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét