Biztosan van abban ráció, hogy az újonnan összehozott nemzeti nemzetközi hírügynökségünk, a V4 News Agency (V4NA) kizárólag pénzért és előre leellenőrzött, regisztrált olvasókat enged hozzájutni frenetikus híreihez. A Habony-befolyás alatt álló szuperötlet weboldala azt sem árulja el, hogy mennyit kell perkálni egy-egy újdonságért.

Így hírügynökölünk mi! (ők…. mindegy, mi fizetjük!)

Arról már beszámoltunk, hogy az újabb csodafegyverünk megkezdte működését.

- Hirdetés -

“V4 News Agency (V4NA) néven indult új nemzetközi hírügynökség Habony Árpád befolyási övezetében. A központi médiaholding tavalyi bejelentése óta ez a legnagyobb kormányközeli sajtóprojekt: az üzem londoni székhellyel, félszáz újságíróval indul, és a magyar mellett angol nyelven is sugároz …”

Mint egy falat kenyérre, úgy volt szüksége a regnálónak erre a “nemzetközinek látszó” – tudjuk, nem elég látszani, annak is kellene lenni! – tömörülésre, feltehetően nem kevés közpénzből, vagyis ez esetben a V4NA-nak mindannyian egy kicsit a tulajdonosai lettünk.

V4 News Agency (V4NA) “kormányközeli sajtóprojekt”: lopott videóval kampányol Sargentini!

Üdv a klubban, de csak akkor….

Szinte minden tartalom megnyitása előfizetéshez kötött, ami pedig regisztrációhoz. Ez azonban nem egyszerű feladat, emaileket kell váltani a “fura urakkal”, akik egyszer majd eldöntik, hogy az aspiráns méltó-e arra, hogy az oldalon böngészgessen a pénzéért. Az ugye tiszta, hogy általában azért alakul egy hírügynökség, hogy híreket továbbítson minél egyszerűbben, gyorsabban, hogy a “hírek szerelmesei”, no meg az újságírók tőlük értesüljenek először. Most akkor mi van?

Mennyi az annyi?

A V4NA ugyanis a kormánypropaganda műfajában mindezidáig vélhetően egyedülálló, mi több, korszakalkotó módon jelentős részben fizetős tartalmakat kínál – havonta minimum 450 eurós áron.

Vagyis ahhoz, hogy a felhasználó hozzájuthasson a tartalomhoz előfizetéssel kell rendelkeznie az oldalon. Ehhez azonban először regisztrálni szükséges a V4NA által megadott, [email protected] címen, ahogy arra a portál minden alkalommal készségesen felhívja a nem regisztrált olvasó figyelmét, amennyiben az megnyitna egy anyagot.

A 24.hu szerint

Habony Árpád hírügynökségére a magyar és a szerb kormánypárti médián kívül mostanáig elvétve hivatkozott bárki is. A 100 milliónál is több weboldalt monitorozó Mediatoolkitmédiafigyelő adatai szerint április 6. és 23. között összesen 563 alkalommal szerepelt a V4NA kulcsszó az online fellelhető újságcikkekben, 279 alkalommal magyar lapokban, 97-szer szerb, 40-szer pedig bosnyák oldalakon. A leggyakrabban a szerb Krstarica és Blic mellett a 888.hu, a Lokál, a Bors és az Origo írt cikkeket az új hírügynökségre hivatkozva. Utóbbi például vezető anyagban tálalta a V4NA anyaga alapján, hogy Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke majdnem felgyújtotta a ruandai népirtás 25. évfordulójára emlékező delegációt. Ezt a történetet kizárólag a kormánypárti magyar média tálalta a V4NA cikke nyomán, a visegrádi négyek többi tagállamában senki sem szemlézte a cikket, amire részben az is lehet a magyarázat, hogy nem lehet regisztrálni.

Orbán Viktor kamu-hírügynökséget alapított az Egyesült Királyságban

“Mimagyar” média-furmány

A V4 News Agency indulásáról több nívós újság is beszámolt, de azóta egyetlen cikket sem vettek át tőlük. A francia Le Mondepéldául azt írta cikkében, Orbánék saját világtalálmánya, hogy fizetőssé tesznek egy propagandaoldalt. A Bloomberg szintén úgy értékelt, hogy a magyar kormány propagandagépezete az európai porondon terjeszkedik. A Reuters szerint mivel Orbán eddig nem tudta kontrollálni a nemzetközi médiát, ami jóval kritikusabb volt vele szemben a hazai sajtónál, szüksége volt egy hírügynökségre, ami szimpatizál vele.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét