Hadházy arról, hogy kinek “fütyül” az összes reklám az MTVA-ban, a TV2-n és -láss csodát- az ATV-ben

2019 utolsó napján az MTVA fontos szerződést írt alá egy olyan céggel, amely – milyen meglepő! – Mészáros Lőrinc érdekeltsége: újabb három éven át a Media Services Company (MSC) Magyarország Kft. értékesíti a közmédia reklámidejét és reklámfelületeit.

Emlékeztetőül….

2018-ban a közmédia annak ellenére volt veszteséges, hogy több mint 100 milliárd forinttal tömték ki, és még reklámbevételei is voltak/vannak. (Itt érdemes megjegyezni, hogy egy normális országban, ha a költségvetésből finanszírozzák a közmédiát, talán mentesíteni lehetne azt teljesen a reklámoktól.)

Az MSC annak az Atmedia nevű cégnek a leányvállalata,

amelynek tulajdonosa Mészáros mellett a

„Habony Árpád hitelezőjeként”

ismertté vált Tombor András. Az Atmedia mára a legnagyobb „sales house” lett, ők értékesítik a legtöbb tévécsatorna – nem csak a TV2-csoport, de az ATV is! – reklámidejét.

Ez egyrészt komoly anyagi hasznot hajt,

tavaly több mint egymilliárd forint osztalékot fizetett a cég, de egyéb előnye is van a NER számára: a piaci hirdetéseket is a politikai elvárásoknak megfelelően tudják terelgetni a csatornák közt.

A mostani szerződéssel a felcsúti cég

évente több százmilliót kaszálhat a propagandagépezet zászlóshajóján: minél többet hirdet az állam a közmédián, annál több pénzt tehet zsebre Orbán Viktor „baráti köre”. Márpedig azt tudjuk, hogy a szívének kedves felületeken nem fukarkodik a hirdetésekkel a kormány, természetesen ugyancsak közpénzből.

Már az eljárás is nagyon furcsa volt,

hiszen két közbeszerzést is lefolytattak: az elsőn csak az MSC adott ajánlatot és érvénytelenül zárult, a másodikra pedig – a Közbeszerzési Hatóság engedélyével! – csak az MSC-t hívták meg. (További érdekes részletek egy korábbi G7 cikkben itt)

Ebbe a „nemes versenybe” ment bele az adóforintokból fenntartott „közmédia” immár másodszor, mintha ők maguk nem tudnák értékesíteni a reklámidejüket (amelyben idén lesz egy olimpia, egy foci EB, illetve a Bajnokok Ligája és a Forma-1 közvetítések is!).

Ez a történet is azt mutatja,

hogy az ellenzéknek minden erejével a propaganda ellen kellene fordulnia és kikényszeríteni a hírhamisító távozását. Akkor nem csak tisztább lenne a verseny, de lehetőség lenne az ehhez hasonló szerződések felülvizsgálatára is! A szerződést magát itt lehet elolvasni.

Forrás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük