Hamis választási hirdetések: stop! 0 99

social-media

A Twitter az európai parlamenti választások előtt, felfedte új, politikai hirdetésekre vonatkozó irányelveit. Ezek szerint a hirdetések jogi nyilatkozattal egészülnek ki, mely tartalmazni fog olyan információkat is, mint: kik fizettek értük, mennyit és ki a célcsoportjuk. Az európai parlamenti választások 2019. május 26-án lesznek.

A Twitter kiemelt ellenőrzést

és több információ nyilvánosságra hozatalát tervezi a politikai hirdetésekkel kapcsolatban Európában. Harcolni akarnak ugyanis a webes hamis információk ellen, meggátolandó, hogy orosz vagy más felek beavatkozhassanak a májusi EU választásokba.

Judith Sargentini: A magyar kormány fizetni kezdett a rólam szóló twitter üzenetek és kommentek népszerűsítéséért

Az EU januárban már figyelmeztette a technológiai cégeket: tegyenek több erőfeszítést, hogy fel tudják venni a harcot platformjaikon a dezinformációval szemben.


Március 11-ével kezdődően az EU választásokkal kapcsolatos politikai hirdetőknek, igazolniuk kell magukat a Twitter-en

és megerősíteni, hogy az EU-ban található a székhelyük. A Twitter mindezt a napokban jelentette be. A hirdetéseknél fel kell tüntetni egy jogi nyilatkozat formájában, ki fizette őket, és az infókat egy kereshető nyilvános adatbázisba viszik be, ahol megjelennek a számlázási információk is: mennyit fizettek a hirdetésért és ki volt a célcsoport.

A Facebook és a Twitter több száz, Iránhoz és Oroszországhoz köthető hamis fiókot távolított el

Az európai parlamenti választások

„kritikus fontosságúak számunkra”

– mondta Karen White, a Twitter európai közpolitikájáért felelős igazgatója.

Mint nyilatkozta, a hirdetési politikát a közeljövőben bevezetik Európában a nemzeti választásoknál, s hozzátette, hogy a vállalat létrehozott egy csapatot a trendek figyelésére és az esetleges fenyegetések kiszűrésére is. A Twitter, az Alphabet’s Google és a Facebook aláírt egy magatartási kódexet szeptemberben, az Európában felmerülő internetes fake news-okkal szembeni küzdelem jegyében.


A Google és a Facebook az európai politikai hirdetésekre vonatkozó, ezek átláthatóságát elősegítő eszközök kifejlesztését is megkezdte – miután Amerikában ilyen irányú teszteket végeztek -, melyek a jogi nyilatkozat mellett a hirdetők személyazonosságának ellenőrzését is megkövetelik.

Forrás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfrissebb cikkeink

banat

Megosztás Facebook Twitter Pinterest Gmail Nyomtatóbarát LinkedIn Biztos bennem van a hiba. Május 26-án ismét választunk, a pártok EP listájára …

tuntetes

Megosztás Facebook Twitter Pinterest Gmail Nyomtatóbarát LinkedIn A törökszentmiklósi Kossuth téren a Mi Hazánk a település cigány lakossága ellen irányuló …

Putyin Valagyimi

Megosztás Facebook Twitter Pinterest Gmail Nyomtatóbarát LinkedIn A Political Capital és partnerei a Friedrich-Naumann-Stiftung támogatásával megvalósuló projekt keretében vizsgálják az …

szijjarto

Megosztás Facebook Twitter Pinterest Gmail Nyomtatóbarát LinkedIn Kezet a szívre! Ki csodálkozik azon, hogy ha egy városba zsákszám önti a …

Pin It on Pinterest