Connect with us

Blogbazár

Király Dávid hét pontja a bebukott elektronikus jegyrendszerről ….

Megosztás

Mint arról beszámoltunk, a híres-hírhedt elektronikus jegyrendszer, aminek problémáiról Tarlósék először azt állították, hogy fogalmuk sem volt, majd arra finomított, hogy sejtette, bedőlt. A jelenlegi állás szerint 2020 a várható beindítás ma aktuális időpontja.

rigo
Megosztás

Mint arról beszámoltunk, a híres-hírhedt elektronikus jegyrendszer, aminek problémáiról Tarlósék először azt állították, hogy fogalmuk sem volt, majd arra finomított, hogy sejtette, bedőlt. A jelenlegi állás szerint 2020 a várható beindítás ma aktuális időpontja.

Miértek és válaszok…

Király Dávid szakújságíró közösségi oldalán írt véleményt a RIGÓ-ról és az azt tűrő, engedő tisztségviselőkről:

Hét pont a bebukott elektronikus jegyrendszerről

1. A BKK olyan céggel szerződött

a budapesti rendszer kiépítésére, amely nemcsak ilyet, de valójában még csak hasonlót sem csinált soha. Mindezt olyan összegért vállalva, amelyről legkésőbb a tenderbontást követően a tapasztaltabb pályázók ajánlatát megnézve sejteni kellett volna, hogy irreális.

2. A főváros és a BKK olyan hitelszerződést kötött az EBRD-vel,

amely szerint a törlesztést és kamatfizetést már akkor meg kell kezdeni, amikor az e-jegyrendszer még nem termel bevételt. A BKK a 17 milliárdos hitelkeretből több mint 5 milliárd forintot már lehívott, ez ketyeg; a főváros cége már kamatostul törleszti azt a pénzt, amiért cserébe nem kapott semmit és most már nem is fog.

3. A BKK november 21-én titokban bontott szerződést a rendszert kiépíteni képtelen céggel,

azaz a főváros és a BKK vezetése nem tartotta fontosnak tájékoztatni a budapestieket arról, hogy a 3-as metró felújítása utáni legnagyobb, legalább 40 milliárd forintos fővárosi nagyberuházás elbukott. Erről a nyilvánosság nyolc nappal később úgy értesült, hogy a BKK-tól valaki kiszivárogtatta a sajtónak.

4. A városvezetés azt állítja, hogy a fővárost nem érte kár, miközben

több mint egy éve fizetünk egy olyan hitelt, amiért cserébe nem kaptunk semmit. Erről közleményt aláíró, a pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettesnek tudnia kellett, hiszen az ő tárgyalt az EBRD-vel.

5. A városvezetés hazudik, amikor azt állítja, hogy nem tudott a problémákról,

hiszen a sajtó hónapok óta részletesen ír a botrányról, a BKK hetente jelent a fővárosnak, a Fővárosi Közgyűlés egyik bizottságának november 7-i meghallgatásán pedig maga Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató, Tarlós István bizalmasa jelentette ki, hogy a beruházás közel van a szerződésbontáshoz.

6. Ha azonban a városvezetés igazat mond

és nem tudott az e-jegyrendszer problémáiról, akkor a Városházán olyan komoly személyügyi válság van, amely a BKK vezérigazgatójának rég megkésett menesztésével és az egyik főpolgármester-helyettes jogköreinek csökkentésével már nem orvosolható.

7. A projekt bukásának eredményeképpen

a budapestiek még sok-sok évig Európában szinte egyedülállóan igazságtalan és korszerűtlen tarifarendszerrel kénytelenek használni a közösségi közlekedést.

Nemzeti RIGÓ – a befuccsolt jegyrendszer

Vitézy Dávid ex BKK-vezető hozzászólása:

„Ahhoz nem szólnék hozzá, amihez nincs közöm, az első pontod azonban tévedés és valótlan állítás. A hongkongi metró globálisan példaértékű elektronikus jegyrendszerét fejlesztő és működtető, hongkongi Octopus is a vállalkozó konzorcium része volt és az ő dolga lett volna a szoftverfejlesztés. A hardverekért pedig az ilyen hardverek szállításában globálisan piacvezetők közé tartozó német vállalkozó volt, aki a budapesti működő automaták mellett például a svájci vasút hasonló rendszereit is sikerrel szállította.”

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük