Hungarikum! Egy hónap alatt sikerült kiképezni a betegek állapotának rangsorolására alkalmas személyzetet!

Igazi sikertörténet a magyar egészségügy viharos egén, hogy a kormánynak sikerült röpke egy hónap alatt országosan sikerült olyan személyzetet kiképezni és munkába állítani, akik tévedhetetlenül meg tudják állapítani a kórházba érkező betegekről, hogy ki tartozik a nagyon sürgős, sürgős, vagy ráér kategóriába. Tényleg sikerült?

Mindezt “pár perc” leforgása alatt…..

Csak azt szeretnénk tudni, hogy ha egy tollvonással elintézhető, hogy így menjenek a dolgok, akkor hol voltak eddig ezek a remek, gyakorlott szakemberek?

Magyarország sürgősségi ellátást nyújtó összes kórházában zökkenőmentesen sikerült bevezetni a betegek állapotának rangsorolására épülő triázsrendszert

– jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) egészségügyért felelős államtitkára kedden Egerben.

Horváth Ildikó a Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézet sürgősségi betegellátó osztályán tett látogatása alkalmából tartott sajtótájékoztatón kiemelte: a változás 59 intézményt érint, amelyek közül 53-nak a fenntartója az Állami Egészségügyi Központ (ÁEK), de a Honvédkórházban és az egyházi fenntartású gyógyító intézményekben is rendben végbement az átállás.

Az idén január 1-jével bevezetett triázsrendszer előnyei

között említette az ellátás rendszerének egységesítését és átláthatóbbá tételét, a betegek várakozási idejének érzékelhető csökkenését és a sürgős esetek hatékonyabb kiszűrését, valamint gyorsabb kezelését.

Az államtitkár fontos újdonságnak nevezte, hogy a jogszabályban meghatározott módosítás és egységesítés összekapcsolódik az akut alapellátással.

A működés első heteinek tapasztalatai szerint így a sürgősségi részlegekre érkezők mintegy 65 százaléka járóbeteg-ellátást követően hazatérhet

Zacher Gábor: A hazai egészségügy már működésképtelen, ám a benne dolgozó „hülye barmok” miatt nincs összeomlás

Vácity József, az egri Markhot Ferenc kórház főigazgatója arról beszélt: intézményükben a triázsrendszer évek óta jól működik. Az elmúlt hónapokban ezt egy egyedi fejlesztésű betegútszervező és betegtájékoztató informatikai rendszer használata tette teljessé. Ennek is köszönhető, hogy Egerben a betegek elégedettsége meghaladja az országos átlagot és a várakozással összefüggő panaszok teljesen megszűntek – mondta.

a triázsrendszert alkalmazva objektív szempontrendszer alapján 5 percen belül meghatározzák, hogy a várakozók közül ki igényli a legsürgősebb beavatkozást, míg a várakozókat folyamatos tájékoztatás segíti. Ez pedig a “hősies” munkát végző dolgozók számára is kiegyensúlyozottabb körülményeket teremt – fogalmazott.

Kásler: “Nem a magyar egészségügynek kell gyógyulni” – elég, ha agyra vesszük, hogy ez van és jó napot!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük