Ilyen egyszerű lenne?- VEKE-tuti: "akinek semmi dolga nincs egy nagyváros belvárosában, az ne menjen oda autóval" - Városi Kurír

Sorting by

×

Ilyen egyszerű lenne?- VEKE-tuti: “akinek semmi dolga nincs egy nagyváros belvárosában, az ne menjen oda autóval”

Alaposan ízekre szedi egy posztjában a saját oldalán a kormánysajtó legújabb őrületét, a Karácsonyellenes dugófigyelőt a Városi és elővárosi közlekedési egyesület, a VEKE. Arról természetesen lehet vitatkozni, hogy jó-e nyárra szinte egy időpontra időzíteni a nagyobb útkezelési és útjavítási munkákat, az viszont erős csúsztatás, hogy ez Karácsony Gergely főpolgármester találmánya, aki így is bosszút akar állni (miért is?) az őt megválasztó fővárosiakon. Aki itt él tudja, így megy ez évtizedek óta, és nem volt kivétel ez alól a “dicsőséges” tarlósi időszak sem.

Hirdetés

A senkik és a valakik

“Egy óra alatt csupán egy kilométert haladt a pesti dugóban az M1 tudósítója”

– löki a propaganda, miközben felmerül a kérdés, hogy mit is keresett a belvárosban dagasztva a dugót. Nyilván ki van adva, hogy most ezt a témát kell ütni. A parancs pedig parancs. Meg micsoda dolog hogy akinek nem tetszik a dugó annak ki lehet szállni az autóból (ez ugye a nagyeszű Hollik képviselőnek szólt, aki 9 percre lakik a munkahelyétől villamossal, de ő azért autóval jár a belvárosban, mert ő már valakinek tartja magát) Pedig bizony. Akinek semmi dolga nincs egy nagyváros belvárosában, az ne menjen oda autóval – írja a VEKE.

A szöveg folytatása sem mentes a gyilkos iróniától, ami üdítő színfolt  egy országban, ahol a hatalmát féltő rezsim csúcsra járatja az elborult vagdalkozást, gyűlölködést, ezzel adva meg az alaphangot az egyébként is elkeseredett sokaságnak – de térjünk vissza a VEKE-szöveghez!

Azzal, hogy a belvárosi autózást választotta, együtt jár a dugó. Ha szívni óhajt emiatt, az ő baja. Az már viszont nem az övé, hogy amit kipufog, azt a helyben lakók arcába pufogja. Teljesen jogos igény lenne, hogy ezt ne tegye, és akár pénzügyi, akár fizikai eszközök alkalmazásával mentesítsük a belvárost ettől a “kényelmi” nyomástól. Ugyanis tízből kilenc autós egyedül ül a kocsijában és csak a saját kényelme érdekli, miközben másokat okol a dugóért, amit ő maga okoz.

Csak keményen! “A szabad mozgás alapjog, de az autózás nem az”

“A politika azonban felhasználja ezeket az embereket, hogy ezzel is üssön. Ütni azonban valójában azokon üt, akik ezt az egészet elszenvedik, mégpedig az egészségük állapotában és a környezetük állapotának romlásában. A behajtás szabályozására és radikális forgalomcsökkentésre van szükség.

A szabad mozgás alapjog, de az autózás nem az.

Négy metróvonal, villamosok, buszok mind rendelkezésre állnak, akinek pedig derogál ezek használata annak tényleg ne sírjon a szája. (van még taxi, carsharing, bicikli meg roller is, és hát igen, gyalogolni is lehet)

  • Aki valóban dolgozik (nem az irodistákról van szó, hanem a szolgáltatókról, karbantartókról) vagy árut szállít, az kapjon behajtási engedélyt, sőt akár a munkavégzés idejére ingyenes parkolást is (de le is kelljen igazolnia minden munkavégzést, különben ez is csak visszaélésre adna lehetőséget) és a számukra a zéró emissziós járművek beszerzését elő kell segíteni
  • el kell venni a szolgálati autót és a benzinpénzt az állami/önkormányzati hivatalnokoktól (kapjanak helyette bérletet)
  • meg kell szüntetni a lehetőséget hogy többször annyian legyenek bejelentve egy belvárosi kerületbe és kapjanak parkolási lehetőséget ezzel, mint ahányan ott laknak valójában
  • tovább kell vinni a belvárosi sétálóutca programot
  • és be kell vezetni a környezetvédelmi alapú behajtási korlátozásokat (mint pl. Németország legtöbb városában).

Ehelyett jut nekünk a vérostoba propaganda.”

Vélemény az “utca”  túloldaláról

Magyar Autóklub:

“A szervezet azonnali válságkezelő intézkedésként azt javasolja: a lezárások idejére adják vissza a kísérleti kerékpársávokat az autósoknak, és jelöljenek ki ideiglenes P+R parkolókat a közösségi közlekedés csomópontjaihoz igazítva. Továbbá a lezárásokat és forgalomkorlátozásokat szervezetten és tervezetten bonyolítsák le, például párhuzamos útvonalakat egy időben ne zárjanak le, lezárások esetén pedig biztosítsanak táblával jelölt terelő utat.”(Magyar Nemzet)

(Képünk, illusztráció)

Egy kis múltidézés 2018-ból:

 

VEKE

 

Hirdetés
átver

3 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.