Bulvár

Játékok vs. Hollywood: a szórakoztatóipar növekedése

Játékok vs. Hollywood: a szórakoztatóipar növekedése

A szórakoztatás évszázadok óta létezik, egy szükségszerűség az életünkben. Mindenki szeretne szórakozni. Szórakozás nélkül az élet unalmas és unalmas lenne. A szórakozásnak számos formája létezik, amelyek mindegyikével nap mint nap találkozunk az életünk során, legyen szó zenehallgatásról, filmnézésről vagy videojátékról.

Ha a szórakoztatóiparról van szó, mit képzelne el valaki?

Fényűző filmes díjakat, mint a Grammy vagy az Oscar, esetleg zenei díjakat. De van egy olyan felemelkedő aspektus is, amely nagyobbra fog nőni, mint bármelyik szórakoztatóipari forma, amit eddig láttunk. A videojáték-ipar azon van, hogy viharszerűen átvegye az uralmat a szórakoztatóiparban. A játékok minden eddiginél magával ragadóbbá válnak, és folyamatosan egyre tisztábbá válnak, így hamarosan már nem fogjuk tudni megkülönböztetni a különbséget egy virtuális megjelenítés és egy filmjelenet között.

Növekedési ágon

Néhány év alatt a játékipar nagyobbra nőtt, mint a film- és a zeneipar együttvéve. Az olyan oldalak, mint a www.icecasino.com/hu pedig megmutatják, hogy 2019-ben a világ szerencsejáték-piaca több mint 150 milliárd USD-t generálti, míg a globális zeneipar körülbelül 20 milliárd USD-t, a filmipar pedig 45 milliárd USD-t ér. A játék kétségtelenül masszívan fejlődött az elmúlt évtizedben, az egyszerű 8 bites mozgóképes felállástól néhány mozgásvezérlővel egy adott cél eléréséhez, amely minden egyes alkalommal újraindul, amikor a célt elérjük, az egyre magával ragadóbb, realisztikus grafikájú, nyitott világú játékokig, több küldetéssel vagy céllal, a kipróbálható tevékenységek végtelen sorával, valamint egy fő történettel, amelyet egyetlen videojátékban követhetünk. A sokoldalúság és a rengeteg lehetőség a játékszektort verhetetlenné teszi a szórakoztatóiparban, a professzionális játékgyártók mindenből készítenek játékokat, amit csak el tudunk képzelni. Ha a statisztikákat nézzük, láthatjuk, hogy a filmek néha nagyobb sikert aratnak, mint a játékok, de úgy tűnik, hogy a nagy videojátékok sikeresebb átlagot produkálnak, mint a slágerlisták élén álló blockbuster filmek.

A mobiljátékok adják a tüzelőt

A játékipar másik növekvő aspektusa a mobiljátékok, amelyek évről évre nagyobb bevételt termelnek. A mobiljáték-ipar jelentős része az online szerencsejáték-piac. Az online kaszinók világméretű jelenséggé váltak, köszönhetően annak, hogy az internethez csatlakoztatott okostelefonon vagy digitális eszközön keresztül nagyon könnyen elérhetőek, így a kaszinók már nem az egyetlen hely, ahol élvezhetjük az izgalmas fogadásokat, például a Super Bowl fogadásokat. Számtalan online kaszinótársasággal találkozhatunk, ahol mindent megtudhatunk a szerencsejátékok és az online kaszinók növekvő piacáról, és akár ki is próbálhatjuk az online fogadások élményét. Mint láthatjuk, a szerencsejáték már nem csak egy egyszerű hobbi, hanem egy hatalmas piac, nagy lehetőségekkel, és a világ legnagyobb szórakozási eszközévé vált. A kezdetek óta folyamatosan növekszik, és tovább fog növekedni, és egyre magával ragadóbbá és valósághűbbé válik, mint azt valaha is el tudnánk képzelni. Köszönjük a zseniknek, akik kitalálták a csodálatos innovációkat és technológiai fejlesztéseket, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy ilyen csodálatos és élvezetes játékélményben legyen részünk. A videojátékok a versenyalapú, interaktív filmekhez hasonlítanak, és a járvány miatt az iparág több pénzt termeltek, mint a filmek és az észak-amerikai sportok együttvéve.

Videójáték ipar a számok tükrében

Az IDC adatai szerint a globális videojáték-bevételek 2020-ra várhatóan 20%-kal, 179,7 milliárd dollárra nőnek, ami a videojáték-ipart nagyobb pénztermelővé teszi, mint a globális film- és az észak-amerikai sportipart együttvéve. A globális filmipar 2019-ben érte el először a 100 milliárd dolláros bevételt a Motion Picture Association szerint, míg a PwC becslése szerint az észak-amerikai sport 2020-ban több mint 75 milliárd dollárt hoz majd. Mindkét iparág azonban 2020-ban megszenvedte a világjárvány hatásait, míg a videojáték-ipar az előző két év magas egyszámjegyű növekedését követően idén várhatóan kétszámjegyű növekedést mutat majd. A szakértők előrejelzése szerint az erős növekedés 2021-ben is folytatódni fog, miután a Sony Corp. 6758, SNE és a Microsoft Corp. nemrégiben bemutatta a következő generációs játékkonzolokat.

Az új konzolkiadások is az eladásokat hajtják

Ha megírná véleményét, vagy megvitatna ezt-azt másokkal, esetleg kérdése lenne a cikkel kapcsolatban, Facebook oldalunkon megteheti!

Az új konzolkiadások előnye leginkább az Egyesült Államokban érződik. 2020 első 11 hónapjában a teljes amerikai videojáték-költés 22%-kal, 44,5 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest a The NPD Group adatai szerint. Míg a hardvereladások 34%-kal, közel 4 milliárd dollárra nőttek, a szoftvereladások 21%-kal, 38,4 milliárd dollárra emelkedtek, a kiegészítők – játékbillentyűzetek, kontrollerek, egerek és hasonlók – eladása pedig 22%-kal, 2,1 milliárd dollárra nőtt. Ezek a növekedések novemberben még jelentősebbek voltak, amikor a Sony PlayStation 5 és a Microsoft új Xbox termékcsaládja megjelent néhány régóta várt játékcímmel együtt. A novemberi hardvereladások 58%-kal, 1,4 milliárd dollárra emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest, míg a szoftvereladások 32%-kal, 5,2 milliárd dollárra, a kiegészítőeladások pedig 8%-kal, 314 millió dollárra nőttek az NPD adatai szerint. Mindhárom legnagyobb, nyilvánosan jegyzett amerikai videojáték-kiadó 2020-ban felülmúlta az S&P 500 SPX, +1,92% indexet: az Activision Blizzard részvényei 49%-kal, az Electronic Arts Inc. EA, +0,71%-kal, 30%-kal, és a Take-Two Interactive Software Inc. TTWO, +0,90% 64%-kal emelkedtek, szemben az S&P 500 14%-os emelkedésével.

About Author

Szólj hozzá!