Tarlós István nem kis mellénnyel jelentette, hogy az összes ballib áskálódás ellenére és dacára március végén az utolsó szálig visszaérkezett a felújításra Moszkvába kigörgetett “nem fiatal, de nemünk még jó lesz” metrókocsink. Kipofozták, szerelgették, bütygölgettek rajta ezt-azt és szigorúan légkondi nélkül – ami úri huncutság a kánikulában – visszaküldték.

[mnky_ads id=”10551″]

Vagy mégsem? Mit vettünk 69 milliárdért?

A Metróért Egyesület facebook oldalán érdekes képekre talál az odalátogató. Ahogy írják:

Ez a fotó egy orosz weblap (transphoto.ru) tanúsága szerint tegnap készült Moszkva környékén. Egészen biztosan csak reinkarnáció lehet, mert hozzánk Március 28-án felújítva visszaérkezett. 

Új-régi, vagy régi-új?

[mnky_ads id=”10552″]

Továbbra sem lehet eldönteni, – nekünk, a köznek! – hogy Budapest első számú közszolgája a kormánnyal karöltve és egyetértésben átvert minket, az őket állásukban tartókat, vagy nem.

Egy másik fotó, amely 06.21-én készült Moszkva közelében.(Forrás: transphoto.ru)

Gepostet von Metróért Egyesület am Freitag, 22. Juni 2018

Azt ugyanis szemfüles metróbarátok már korábban kiszúrták, hogy az első transzporttal elküldött metrók ablakai között csak kettő fémborda van, míg a gyárban készült lesifotókon elkapott prototípusnál már három. A Metróért Egyesület már akkor arról írt Facebook-oldalán, hogy valójában nem egy teljes felújítás történt, hanem megvettünk a raktárból valami készet.

Frissítés!

A BKV Zrt. reagált:

“Bolla Tibor, a társaság vezérigazgatója által jegyzett, az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményben azt írták: ismételten kijelentik, hogy az orosz fél mind a 37 szerelvényt leszállította a közöttük fennálló szerződés szerint, és a szerelvények azóta az üzembe helyezési engedélyeket is megkapták.

Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi közgyűlési képviselője budapesti sajtótájékoztatóját követően az MTI-nek telefonon azt mondta: az internetre két napja kikerült, a Metróért Egyesület által felfedezett fotók alapján a 3-as vonal szerelvényei nem felújítottak, hanem újak. Kijelentette: a DK szerint lelepleződött a “nagy metróátverés”, ezért feljelentést tesznek a 3-as metrókocsik felújítása ügyében.

A felújított metrószerelvényekkel összefüggésben a nap folyamán V. Naszályi Márta, Párbeszéd fővárosi képviselője pedig közgyűlési vizsgálóbizottság felállítását követelte annak kiderítésére, hogy a 3-as metró vonalára érkező szerelvényeket valóban felújították-e vagy azok teljesen új szerelvények.

A BKV Gy. Németh Erzsébet szavaira reagálva hangsúlyozta: az M3-as metrószerelvények felújítását végző orosz partner garantálja a felújított szerelvények 30 éves élettartamát. A felújítás keretében minden szerelvényt átvizsgáltak, és amennyiben szükséges volt, szerkezeti elemek cseréjét is végrehajtották.

A korszerűsítés keretein belül megtörtént többi között a járművek korrózióvédelme, újrakábelezése, a részegységeket rezgésgátló, hőszigetelő, hangszigetelő bevonattal látták el.  A vontatómotorok cseréje által lényegesen javult a járművek energiafelhasználása, a hajtásrendszer korszerűsítésével megvalósul az elektronikus visszatáplálás, amely a járművek működését energiatakarékosabbá teszi, és a szerelvények üzemeltetésének környezeti terhelése a lehető legminimálisabb lesz – részletezték a végrehajtott intézkedéseket és azok következményeit.”

A bűnös “kocka” hiába mesterkedett, az oroszok felújították az utolsó ezeréves metrókocsinkat is!

Nem vagyunk elszállva magunk jelentőségétől, de kérdéssel fordultunk az illetékes elvtárshoz, hogy legyen kedves világosságot gyújtani metró-ügyben. Amennyiben ez megtörténik, frissítjük a cikket.

Tarlós “sikerjelentése” metró-ügyben

Orbán gigaberuházása: metrót a Vigadó térre – a táv 160 méter

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét