A Dózsa György úton befuccsolni látszik az magát integrált közlekedésszervezés szervezés bajnokának kikiáltó, de valójában azt szétverő várospolitika. Újra hónapokig 30 perces dugókban állhatnak az alternatív metrópótló járatok utasai.


[mnky_ads id=”10551″]

Dugóban füstölögve

Április 21-től közmű-építési munkálatok miatt több hónapra lezárártak  egy-egy sávot a Dózsa György út mindkét irányában, emiatt az egyébként is rendszeres torlódások tovább súlyosbodtak. Az első munkanapra többek között ezek jutottak: az elvileg óránként 3000 férőhelyet biztosító alternatív metrópótló járatok 20-30 perces dugókat állnak végig, a 20E járatot pedig soron kívül el is terelték a dugós útvonalról, így viszont nincs kapcsolata az M1-es metróval.

Király Dávid, a Republikon Intézet várospolitikai szakértője a Városi Kurír kérdésére elmondta:

“A városvezetés és a BKK a Dózsa György útnál is ugyanazt a módszert követi, mint a bel-budai építkezések során, amikor egyszerre zajlott a Széll Kálmán tér felújítása, a fonódó villamos építése és egy szakaszon még a nagykörúti villamost is lezárták. A cél akkor is az volt, hogy minden munka mielőbb fejeződjön be, függetlenül attól, hogy a párhuzamos munkavégzés milyen nehézséget okoz a környék közlekedésében.

A Dózsa György út esetében nehezíti a helyzetet, hogy a 3-as metró felújítását pénzügyi okokból az eredetileg tervezett közéspő és déli szakasz helyett a vonal északi részén kezdték meg. Ez a drasztikus módosítás még akkor is felrúgná a munkák eredeti ütemezését, ha lenne ilyen, de az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy nincs vagy csak alig.

Általában elmondható, hogy a fővárosi beruházások, karbantartások ad hoc jelleggel zajlanak, minden akkor, amikor épp sikerül valamire forrást találni. A főváros pénzügyi és szervezeti állapotát mutatja, hogy a munkák szervezése során nincs semmilyen ütemezés, még a közlekedéssel foglalkozó, egyaránt önkormányzati tulajdonú cégek sem tudják, mikor, hol, milyen munkát végez a másik.”

[mnky_ads id=”10552″]

Mit szól ehhez a BKK?

Közleményben tudatta, hogy.

“a Kerepesi út felé haladó útpályáján ideiglenesen megszűnik a buszsáv […] az ott haladó közösségi közlekedési járatok – a 20E, a 30-as, a 30A, a 105-ös és a 230-as busz, valamint a 75-ös és a 79-es trolibusz – menetideje várhatóan megnövekedik.”

Ez azt jelenti, hogy nem számíthatunk semmi jóra, hónapokig nem várható változás, hiszen a cég nem is érzékeli a problémát olyan súlyosnak, hogy változtatnia kellene eredetileg átgondolatlan ötletén.

ellenére, hogy nem ez az első közműépítés miatti sávlezárás, a szétcincált intézményrendszer ismét leszerepelt – teljesen nyilvánvaló, hogy a Budapest Közút a közösségi közlekedésre való tekintet nélkül vezette be az új forgalomtechnikát, a BKK pedig képtelen volt érvényre vinni az utasok érdekeit, ha egyáltalán kiállt értük. Ráadásul minden jel szerint egyik cég sem volt képes érdemben fellépni a kivitelező túlzó igényei ellen – véli a Közlekedő Tömeg.

Hónapokig 30 perces dugókban állhatnak az alternatív metrópótló járatok utasai – Ismét leszerepelt az integrált…

Gepostet von Közlekedő Tömeg am Montag, 23. April 2018

(fotók: Közlekedő Tömeg facebook oldal)

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét