Fürjes Balázs,  Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár alighanem csak törölgeti a szemét a csodálkozástól. Szinte biztos, hogy maga sem gondolta, hogy a néhány héttel ezelőtti pikírt megjegyzése ilyen gyorsan termő talajra hull.

Új, szebb, korszerűbb, frissebb látvány

Fürjestől származik az a felszólítás, hogy a főváros új vezetése ne a kormánynál kilincseljen újabb pénzért a Lánchíd felújításához, inkább gondolja újra a terveket. Ő mondta, Karácsony és csapata megtette, és még az sincs kizárva, hogy a kényszer szülte “újratervezés” eredménye új, szebb, korszerűbb, frissebb látványt nyújtó Széchenyi István tér, azaz Lánchíd pesti hídfő lesz a Magyar Tudományos Akadémia előtt.

 “Elsőként a Váralagút rekonstrukcióját törölték, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) legutóbbi ülésén pedig felmerült a pesti hídfő alatti villamosátjáró megszüntetése. A 2-es villamos pályáját a Kossuth tér mintájára felvinnék a Széchenyi István térre. Ezzel egyes számítások szerint sokat spórolhatnának, mert megúszhatnák a mostani villamos-alagút sokba kerülő átalakítását, felújítását.
A vágányok az első elképzelések szerint az Eötvös tér után a kanyarodnának fel a Belügyminisztérium elé, majd a Gresham palota és az egykori spenótházból lett luxusirodaház előtt elhaladva a Magyar Tudományos Akadémia tömbjéhez kanyarodva csatlakozna a korábbi pályához. A villamos alagutat betemetnék vagy átengednék a gyalogosoknak. A közúti alagutat egyelőre nem érintené a változás, de később a rakpartok sétálóvá alakításakor az is megszűnhetne. Az Akadémia előtti parkoló felszámolása már a korábbi tervekben is szerepelt. Az viszont nem túl szerencsés, hogy a Széchenyi térre kanyarodó villamospálya keresztezné a Lánchídról lehajtó autókat, még inkább lelassítva az átkelő forgalmát. Mindez persze nem lenne gond, ha a hidat a városvezetés felvetése szerint gyalogosátkelővé alakítanák. A kormány közvetlen gyalogos kapcsolatot szeretne Kossuth a Széchenyi tér között.”

-írja szerdai cikkében  a Népszava.

Kezdő lépés

Az elgondolás egyenlőre még nincs tervezés alatt sem, de mint tudjuk, ahogy azt Orbán Viktor is többször idézte:

“A leghosszabb út is egyetlen lépéssel kezdődik”,

tegyük hozzá és az sem baj, még ha nem is örülnek neki egyes országvezetők, ha az a bizonyos lépés elfelé vezet a hatalom öleléséből.

3 HOZZÁSZÓLÁS

  1. A Szécheny rakpart vonalszakast a Lánchíd alatti alagúttal Rákosi pajtás elvtársi szeszélye miatt építették meg. Addig az Akadémia utcán és a tér keleti részén mentek a sínek és a Lloyd-palota előtt kanyarodtak jobbra, majd balra, a “Viaduktként” emlegetett pályaszakaszra. A mai Eötvösytéri megálló a palota előtt volt.Az autósok a Duna menti útszakaszt használták, rendőr irányította a forgalmat a Lánchíd torkolatánál.

  2. Szerintem le kell zárni a hidat, a gyalogosok és a járműforgalom elől is! Mindkét hídfőn elhelyezni egy három emelet méretű táblát, azon leírni, hogy a város azért kényszerült erre a lépésre, mert a kormány nem hajlandó 6 milliárdot áldozni a híd felujítására, miközben a fővárost megfosztja a bevételeitől!

  3. Navegre, jo otlet.

    Addig is lehetne egy atjaro a Lanchid es a Zrinyi utca koze. Ott egy szep park, amibe nem lehet legalisan bejutni. Ma reggel lottem par fenykepet, het masodperc alatt nem mozdult a forgalom. Nyugodtan lehetne ott gyalogosatkelo. Ahogy elnezem, eleg sokan hasznaljak (ki van taposva a fu), csak ugye ez nem legalis, lehet szlalomozni a dugoban minden centire eloregordulo autok kozott….

    Az Akademia parkolo meg egy vicc, gyalogoskent folyton nezem, most forgalmi savban haladok-e vagy parkoloreszen.

    (Btw, meg a budai oldalon lenne jo egy rakparti kerekparutrol bicajjal felhajto a Lanchidra, pesti oldalon mar le lehet jonni, csak ugye ott szlalomozik az ember az Akademia parkolojaban)

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét