Connect with us

Kerítésen innen

Lázár János: újabb kétharmad! – A nótát annak kell rendelnie aki a számlát fizeti – ez pedig Magyarország

Lázár János: újabb kétharmad! - A nótát annak kell rendelnie aki a számlát fizeti - ez pedig Magyarország
Megosztás

Lázár János építési és közlekedési miniszter mit sem törődve a felgyulladó mozdonymatuzsálemekkel, a kisikló vonatszerelvényekkel, a késés-maratonnal, amit nap, mint nap tapasztalhat az utazóközönség a vasúti vonalakon, sikerjelentést tett közzé.

„Minden nagyon jó…”

Az elmúlt hetek kálváriája után sikerekről számolhatott be Lázár János a vasúti közlekedés háza tájáról: az építési és közlekedési miniszter bejelentette, hogy

„végre a helyére kerülhetnek a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt-ben a tulajdoni arányok és így a cég vezetése is”,

azaz

a magyar félé lehet a jövőben a döntő szó.

Ehhez az kell, hogy a cégben a magyar és az osztrák állam mellett harmadik tulajdonosként feltűnő, szintén osztrák Strabag eladja a tulajdonrészét nekünk.

„…már-már hazaárulás…”

Ahogy Lázár írja a Facebookon, az Ausztriával közösen tulajdonolt cégben eddig is többségi tulajdonrésze volt a magyar félnek, de míg a magyar befolyás nem nőtt az évek alatt, az osztrákokat vétójog illette meg döntési helyzetekben. Ahogy Lázár írja, ezt a felállást még a 2010 előtti szocialista kormányok hozták tető alá. A miniszter szerint az ország szempontjából ez egy olyannyira előnytelen megállapodás volt, ami „már-már hazaárulással ér fel”.

A nemzeti kormány nem nyugodott bele abba, hogy a magyarok kisebbségben legyenek a saját cégükben. A miniszterelnök és a kabinet megbízott, hogy rakjak rendet

– írja a miniszter, vázolva, hogy a Strabaggal megkötendő üzlet elől az utolsó akadály is elhárult azzal, hogy az osztrák versenyhatóság is engedélyt adott az ügyletre.

„A cég továbbra is közös marad, kisebbségi tulajdonosként ezentúl is partnerünk lesz az osztrák állam, amit én személyesen is üdvözlök, mert hiszek a közép-európai együttműködés minden formájában”

– jelentette ki a miniszter, megjegyezve egyúttal, hogy voltak, akik látványosan szurkoltak a projekt ellen, míg mások nem hittek benne, de egyiküknek sem lett igaza.

Nincs lehetetlen! Legfeljebb csak tehetetlen, de ennek a luxusát soha nem engedhetjük meg magunknak

– zárta bejegyzést.

A hozzászólásokból…

„Az osztrákok nagyon örülni fognak, ha a vasútvonalaikra is elviszitek a MÁV-nál megszokott szolgáltatási színvonalat… Legalább nem kell átjönniük ide, ha szörnyülködni szeretnének…”

„Nem tudom mit hoz ez a változás, én elégedett voltam a GYSEV -el eddig is.Nem lehet egy lapon említeni a keleti országfélen tapasztalt vonatos kalandokkal..”

„Az lesz az igazi hazaárulás, amikor ezt a céget is tönkreteszitek!”

„Szoval MAV uzemeltetesere nincs eleg penz es fejlesztesre hitel kell, de most megveszunk egy masik vasut resz tulajdonat (ezzel novelve a reszesedesunket megnagyobbra) amibe eddig is mi toltuk a penzt es ezentul megnagyobb felelossegunk lesz, hogy mi toljuk a penzt.
Ket kerdes:
– mibol van penzunk megvenni?
– mi garantalja, hogy ennek a vasutnak tudunk megfelelo forrasokat biztositani a jovoben?”

„A MÁV-val kéne foglalkozi, nem pedig egy viszonylag jól működő céget is szétb@szni a „döbrögi” hozzáállásotokkal!”

„Nem kell utolérni az osztrák életszínvonalat, ha lerontod a saját szintedre… Most néhány osztrák vasútvonalon megismerik a magyar szolgáltatásminőséget… Majd lehet mutogatni, h ott sem jobb, mint nálunk…”

„mi készül itt, miniszter úr? Csak nem a gysev-máv fúzió, hogy az eszköz- és tőkeapporttal nyerhessen a kormány egy kis időt?” „Hiába tűnik mesterinek a NER vagyonfelhalmozó magántőkealapos konstrukciója, hamarosan eljár az idő felette. ❗️Az Európai Unióban ugyanis új jogszabályokon dolgoznak. Sőt, Frankfurtban 2025 középétől elindul 400 fővel az AMLA nevű uniós hivatal, ami a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása elleni küzdelemmel fog foglalkozni. Miért tarthat ettől a NER? Az AMLA kötelezheti a vállalatokat és magánszemélyeket dokumentumok és egyéb információk átadására, bírósági engedéllyel helyszíni vizsgálatokat végezhet, és jelentős jogsértések esetén akár kétmillió eurós büntetést szabhat ki. Az új uniós hivatal vizsgálhatja majd, kik a magántőkealapok igazi tulajdonosai.
A jogszabály szerint tíz évre visszamenőlegesen meg kell mutatni minden, legalább 15 százalékos tulajdonost. Egységes uniós szabályrendszer lesz, hogyan kell ezt kimutatni, kisebb lesz az esély az országok közötti trükközésre. Az új rendszer lényege, hogy a hatóságokon kívül az újságírók és a témában érintett civil szervezetek is hozzáférést fognak kapnak az uniós tényleges tulajdonosi adatbázisokhoz. !!”

Szerző